حنان :

رشد چشمگیربرنامه های فرهنگی و هنری دردوره ی اول دولت تدبیر و امید

۱۳۹۶/۰۳/۱۳ - ۱۳:۳۰:۵۳
کد خبر: ۵۶۷۶۶۵
رشد چشمگیربرنامه های فرهنگی و هنری دردوره ی اول دولت تدبیر و امید
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت : استفاده ی درست از ظرفیت هنر سینما ، یکی از راهکارهای مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان انقلاب است .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ، حجت الاسلام حمید رضا حنان در جلسه ی شورای اداری شهرستان پلدختر که با حضور دکتر حسینی معاونت حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای افتتاح سینما دیجیتال این شهرستان برگزار شد ، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) ، اظهارداشت : حضرت امام (ره) حق بزرگی بر گردن ما دارد و این حق، حرکت در مسیر احیای اندیشه ها و تفکرات ایشان است که متاسفانه توسط برخی جریان های داخلی تحریف می شود .

وی گفت : بهترین راه برای احیای اندیشه ها و تفکرات بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ، حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری (مدالظله العالی ) است که هر کجا امکان انحراف در اندیشه های حضرت امام وجود داشته ، با ورود به موقع و تبیین و تحلیل های درست ، حق مطلب را به خوبی و تمام و کمال ادا کرده اند . 

حنان  سپس به تشریح سیاست های فرهنگی و هنری دولت تدبیر و امید پرداخت و یادآورشد : مبنای حرکت دولت در حوزه های مختلف، اعتدال و عقلانیت است و نگاه فرهنگی به موضوع فرهنگ نقطه ی عطف دیدگاه دولت در حوزه ی مسائل فرهنگی و هنری است که موجب ارتقاء و پیشرفت فرهنگ دینی و ملی ما شده است .

وی عنوان کرد : رشد و ارتقاء فرهنگی و هنری نیازمند به تعامل فرهنگ دینی و ملی ماست که در طول تاریخ هم پا و همگام با یکدیگر حرکت کرده و استان لرستان در این خصوص از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است .

حنان بیان  کرد : لرستان می تواند به قطب فرهنگی و هنری کشور تبدیل شود و از آنجا که به عنوان یکی از استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی تعیین شده می توان از ظرفیت های موجود در استان برای تولید آثار فرهنگی و هنری بهره گرفت .

وی سپس به رشد چشمگیر فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری در طول دوره ی اول دولت تدبیر و امید در استان اشاره کرد و گفت : استان لرستان در این دوره در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری توانسته رتبه های برتر کشور را از آن خود کند که از آن جمله می توان به حضور در جمع چهار استان برتر کشور در حوزه ی فعالیت های قرآنی ، کسب مقام سوم فعالیت های مطبوعاتی کشور در حوزه ی تشکیل پرونده ی تاسیس نمایندگی های نشریات سراسری ، برگزاری بیش از ٣٣٠ کنسرت موسیقی و میزبانی اولین اجرای ارکستر ملی در استان های کشور اشاره کرد .

وی  در پایان به تاسیس اولین سینما در شهرستان پلدختر پرداخت وافزود :  خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته توسط این اداره کل و تلاش مسئولین شهرستان از جمله نماینده ی محترم مجلس شورای اسلامی ، موفق شدیم امکان تاسیس سینما دیجیتال را در پلدختر فراهم آوریم و امروز میزبان معاونت محترم وزارت هستیم که این سینما افتتاح شود تا یکی از مهمترین نیازهای فرهنگی و هنری شهرستان مرتفع گردد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز