دادستان قزوین:

عملکرد انجمن حمایت از زندانیان قزوین رضایت بخش است

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۱۱:۴۳:۲۱
کد خبر: ۵۶۸۳۹۱
عملکرد انجمن حمایت از زندانیان قزوین رضایت بخش است
دادستان عمومی و انقلاب قزوین عملکرد انجمن حمایت از زندانیان در این استان را رضایت بخش اعلام و از متولیان امر قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در جلسه مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان استان قزوین عملکرد این انجمن را موفق ارزیابی کرد و افزود: براساس اساسنامه این انجمن باید سالی یک بار گردهمایی داشته و از گزارش های عملکردی و اقدامات صورت گرفته هم بازرسی انجام می شود که در این راستا عملکرد این مجموعه رضایت بخش بوده است.

وی خاطر نشان کرد: میزان کمک های مالی و نحوه فعالیت های انجمن به گونه ای بود که نشان داد انجمن حمایت زندانیان قزوین در برخی موارد، یک سرو گردن از مابقی نهادهای خیریه در این شهر بالاتر است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: یقینا حضور موثر خیرین و برنامه ریزی انجمن برای کمک به زندانیان توانسته تصویر خوبی از انجمن را پیش روی آینده قرار دهد که البته با نگاهی گذرا به عملکرد انجمن در طول سال های گذشته، این پیشرفت کاملا بارز است.

وی ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان با نگاهی خیر خواهانه به کمک های دریافت شده از سوی خیرین شهرستان توانسته گام های بزرگی در کمک به خانواده ها در تمامی زمینه ها از جمله کمک های نقدی و غیر نقدی، هزینه تحصیلی، هزینه آزادی زندانیان، هزینه ازدواج، تامین مخارج داخلی انجمن و سایر موارد بردارد و حضوری شایسته و ارزشمند در این فرایند داشته باشد.

جمال انصاری رییس کل دادگستری استان قزوین نیز در این جلسه گفت: موسسات و مراکز خیریه با نگاه فرهنگی و تحول آفرین خود به حمایت از خانواده های زندانیان بشتابند.

انصاری افزود: با وجود تعدد موسسات خیریه و مراکز حمایتی در استان، واقعیت آن است که خانواده های زندانیان عموما زیر چتر حمایتی آن ها نیستند و ما همچنان نیازمند اندیشه خیر خیرین برای تکمیل این چرخه هستیم.

وی با اشاره به ناپایداری منابع درآمدی انجمن حمایت از زندانیان اضافه کرد: انجمن حمایت از زندانیان گرچه تشکلی اجتماعی است ولی مدیران آن به دنبال افزایش درآمدها هستند.

انصاری ادامه داد: گرچه عملکرد این انجمن نشان دهنده رشد و تحول محسوسی است، اما پایداری آن بخاطر وابستگی به کمک دستگاه ها و بعضی مراجع تهدید می شود و ممکن است انجمن را دچار تغییر کند لذا انتظار داریم دستگاه های مربوطه در جهت یابی منابع درآمدی و استمرار آن با ما همکاری کنند.

وی گفت: آنچه در گزارش عملکرد انجمن حمایت از زندانیان استان ارایه شد نشان دهنده رشد و گردش مالی انجمن و حمایت از خانواده های زندانیان است که خود مهمترین فلسفه تشکیل این نهاد می باشد.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: عوامل اجرایی این انجمن محور حرکت آن هستند و امیدواریم همانطور که در بخشی از مولفه های استانی خود در کشور جایگاه ویژه ای دارند در مجموع عملکرد خود نیز نهادی اثرگذار در کمک به گروه هدف بوده و خدمات ارزنده ای به خانواده های زندانیان ارایه کنند.

مجید زکی زاده مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان قزوین نیز از افزایش کمک های نقدی و غیر نقدی به خانواده زندانیان خبر داد.

زکی زاده افزود: افزایش درآمدها یکی از رویکردها و سیاست های اصلی این انجمن است که بر اساس آن خوشبختانه پارسال شاهد رشد این درآمدها بودیم.

وی خاطر نشان کرد: میزان کمک های این انجمن از هشت میلیارد و 680میلیون ریال در سال93 به 14میلیارد و 400 میلیون ریال در سال 94 افزایش یافته است.

به گفته زکی زاده، انجمن حمایت از زندانیان استان به دنبال بهبود فعالیت های خود است تا چتر حمایتی خود را بر روی خانواده های زندانیان بگستراند.

در پایان این نشست ایران خواه و ولیعهدی برای یک سال دیگر به عنوان بازرس انجمن حمایت از زندانیان استان قزوین منصوب شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز