در جلسه علنی امروز شورای شهر رشت ؛

بحث استیضاح شهردار رشت قوت گرفت

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۱۵:۳۴:۳۵
کد خبر: ۵۶۸۶۸۱
بحث استیضاح شهردار رشت قوت گرفت
یکصد و نودمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت به طرح سوال از "ثابت قدم " و قانع نشدن هفت عضو از پاسخ های وی انجامید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، یکصد و نودمین جلسه شورای شهر رشت  صبح  امروز (سه شنبه ) در صحن علنی شورا با حضور 14 عضو از 15 عضو شورا برگزار شد در حالیکه  شهردار رشت نیز به جهت پاسخگویی به سوالات اعضای شورا در صحن علنی حاضر شده بود.

شهردار رشت به 5 سوال مطرح شده توسط اعضای شورای شهر پاسخ گفت .

سوالات اعضای شورا از شهردار رشت :

1. علیرغم تاکید و تذکرات مکرر و ابراز نگرانی های مکرر اعضای شورا در خصوص پرداخت به موقع حقوق و مزایا و کسورات بیمه ای پرسنل شهرداری و همچنین کلیه نیروهای خدماتی شرکتی اعم از پاکبانان ، رانندگان ، نگهبانان و ... چرا هنوز شاهد تاخیر در پرداختی و مطالبات پرسنل هستیم و چرا به بهانه کارهای عمرانی ، این بخش از وظیفه شهرداری رشت مغفول مانده است ؟

2. چرا در خصوص جمع آوری عابر بانک های بانک شهر منصوب در 4 نقطه از سطح شهر هیچ اقدامی انجام نشده است؟

3. ترمیم آسفالت و اجتناب از کنده کاری های متعدد

4. به استناد ماده 67 قانون، شهرداری  موظف بوده تفریغ بودجه هر سال را تا آخر اردیبهشت ماه سال بعد جهت تصویب به شورای شهر ارایه دهد .فلذا به چه دلیل شهردار علیرغم صراحت قانون و تذکرات متعدد اعضای شورای شهر تفریغ بودجه سالهای  92،93، 94 شهرداری را با تاخیر چند ساله به این شورا ارایه نموده است ؟

5 . دلیل وضعیت نابسامان اتوبوس ها که موجب نارضایتی شهروندان به ویژه قشر آسیب پذیر جامعه شده چیست ؟

شهردار رشت پس از بیان این سوالات توسط اعضا به پاسخ گویی پرداخت .

در ادامه جلسه حجت جذب خطاب به شهردار گفت: شهردار در زمینه سوال های مطرح شده اعضا، آمار غلط و غیر مرتبط می دهد. بارها کتابچه ای به شورا فرستاده ولی گزارش عملکردها شفاف نیست و تنها تاریخ ها تغییر یافته است.

وی افزود: با اینکه امروز هم اعلام شد حقوق پرسنل پرداخت شده است، هنوز بازرسان و نگهبانان حقوق معوقه از سال گذشته دارند، سازمان اتوبوسرانی سال گذشته ۵۰۰ هزار تومان علی الحساب دریافت کرده و هنوز این سازمان از سال قبل معوقات حقوق دارد.

وی یادآور شد: کارکنان رسمی منطقه چهار نیز هنوز حقوق ماه قبل را دریافت نکرده اند. از شهریور سال گذشته، موضوع تعیین تکلیف باجه های بانک شهر مورد سوال اعضای شورا بوده ولی هنوز  تعیین تکلیف نشده است.

جذب تاکید کرد: در حوزه آسفالت و ترمیم کنده کاری ها نیز همچنان اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی در مورد ضرورت شفاف سازی در حوزه مالی شهردار هم گفت: طبق قانون شهرداری موظف است تفریغ بودجه هر سال را تا اردیبهشت سال بعد به شورا ارسال کند با این حال هنوز تفریغ بودجه ۹۵ به شورا نرسیده است.

عضو شورا با اشاره به وضعیت نابسامان ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی  تاکید کرد: ۱۰ ماه است شهردار وعده بهسازی، تعمیر و خرید اتوبوس های جدید را می دهد و اما خبری از تحقق وعده ها نیست.

جذب با اشاره به قرارداد مطرح شده در مورد سراوان و پاسخ غیر منطقی شهردار افزود: اگر تصمیم مدیریتی چنین اختیاری به شهردار داده است، چرا به عنوان مثال وقتی شورا برای اجرای پل طبیعت تنها سه میلیارد مصوب می کند، شهردار قرارداد ۴۰ میلیاردی منعقد می کند؟!

وی تصریح کرد: شهردار اگر واقعا قانونمند است، باید همه جا اجرای قانون را رعایت کند نه اینکه سلیقه ای برخورد کند.

شهردار رشت با بیان اینکه تاخیر پرداخت حقوق کارکنان شهرداری  به زمان واریز ارزش افزوده از سوی اداره دارایی موکول می شود، گفت: شهرداری منابع مالی دیگری ندارد و علی رغم عدم واریز وجوه ارزش افزوده  شهرداری در فروردین و اردیبهشت توسط دولت ، شهرداری رشت از محل منابع داخلی خود حقوق کارکنان شهرداری را در فروردین پرداخت نموده و حقوق اردیبهشت سالجاری هم در حال پرداخت شده است.

وی همچنین در مورد تاخیر در قرارداد بیمه درمانی کارکنان از تهاتر ملکی با سازمان تامین اجتماعی خبر داد و افزود : ضمن توافق با سازمان تامین اجتماعی مقرر گردید بدهی 7 میلیاردی شهرداری با ساختمان 24 واحدی گلسار تهاتر شود که مراحل اخذ مجوز توسط سازمان تامین اجتماعی در حال انجام بوده و طبق توافق تا انجام تهاتر مربوطه کارکنان هیچ مشکلی در خصوص بیمه های تامین اجتماعی ندارند و علت تاخیر به جهت طی مراحل اداری بوده است.

وی در خصوص جمع آوری باجه های بانک شهر عنوان کرد :  به جای جمع کردن باجه های بانک شهر، از این بانک عامل اجاره بها دریافت کنند. این موضوع طی لایحه ای در ۲۲ دی ماه سال گذشته به شورا ارسال شد و شهرداری منتظر اعلام نظر شورا برای دریافت اجاره بها است.

ثابت قدم در خصوص بهبود وضعیت آسفالت شهر گفت :شهرداری رشت از ابتدای زمستان سال 95 اقدام به تدوین برنامه ارتقای کمی و کیفی دستورالعمل اجرای آسفالت شهر رشت نموده است . در این طرح با توجه به پارامترهای مختلف موثر از جمله برآوردهای دقیق از وضعیت آسفالت معابر ، تهیه ضوابط استاندارد در تعیین پیمانکاران ، یکپارچه سازی و ضابطه مند کردن عملیات اجرایی ، برنامه ریزی زمانی با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و ... پیش بینی شده است.

وی ادامه داد :   با این دستور العمل که تدوین شده همه طرح های آسفالت بازبینی شده و بر عملکرد پیمانکاران نظارت بهتری می شود.

ثابت قدم در مورد تاخیر در ارایه تفریغ بودجه سال گذشته به شورا نیز توضیح داد: از سال ۸۹ تفریغ بودجه به شورا ارسال نشده بود با این حال شهرداری تلاش کرد تا تفریغ بودجه تا سال ۹۴ را آماده و به شورا ارسال کند و تلاش می شود تفریغ بودجه سال ۹۵ نیز تا پایان خرداد به شورا ارسال شود.

در پایان جلسه، رای گیری درمورد طرح سوال از شهردار به صورت مخفی انجام شد و از مجموع ۱۳ رای اخذ شده، هفت نفر از پاسخ های شهردار قانع نشدند ، 5 نفر قانع گردیده و یک نفر از اعضا نیز رای ممتنع داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز