سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه:

برگزاری ده کارگروه مقابله با تب کریمه کنگو در کهگیلویه

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۰۹:۵۲:۰۶
کد خبر: ۵۶۸۸۳۲
برگزاری ده کارگروه مقابله با تب کریمه کنگو در کهگیلویه
بیش از ده کارگروه مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در کهگیلویه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از دهدشت؛سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو جزء بیماری های عفونی است،گفت: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای پیشگیری و آموزش عمومی در شهرستان جلسات متعددی در ستاد شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه برگزار شد.

دکتر کوروش داوری با بیان اینکه تاکنون موردی از تب کریمه کنگو در  شهرستان کهگیلویه مشاهده نشده است، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو برنامه ریزی های لازم را انجام داده و تمام امکانات و نیروهای انسانی در آمادگی کامل به سر می برند، تا در صورت وجود موردی از بیماری بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه به زندگی عشایری همراه با دامداری اغلب جمعیت شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: مردم در صورت بروز موارد مشکوک آنها را به مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت گزارش دهند تا در کمترین زمان به این مساله رسیدگی شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد شورای سلامت افزود: این جلسات در راستای جلوگیری از ذبح دام بدون نظارت دام پزشکی، رفع مشکلات کشتارگاه دهدشت و همچنین ضرورت آموزش همگانی در جهت پیشگیری و کنترل بیماری تشکیل شدند.

داوری گفت: اطلاع رسانی در این زمینه از طریق آموزش کادر بهداشتی و درمانی، توزیع پمفلت، تراکت و همچنین آموزش حضوری مردم مناطق روستایی و عشایری شهرستان بویژه بخش های دیشموک و قلعه رئیسی و مناطق تابعه آنها توسط کارشناسان ستادی شبکه بهداشت و درمان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آموزش پزشکان عمومی و متخصص برای تشخیص و درمان به موقع بیماران و هماهنگی با بیمارستان دهدشت، آموزش کادر درمانی بیمارستان در مواجهه با بیماران مشکوک به تب کریمه کنگو و تامین حفاظت فردی از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در زمینه این بیماری است.

داوری با اشاره به تامین کپسول ریباورین به منظور درمان تب کریمه کنگو در شهرستان گفت: در صورت وجود موردی از بیماری، بیماران در بخش ایزوله بستری و نمونه های آزمایشگاهی آنها با رعایت استاندارد تهیه و به انستیتو پاستور ایران ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: در زمینه بیماری تب کریمه کنگو تاکنون بیش از 40 نشست آموزشی برای عموم مردم، 25 نشست برای پرسنل و حدود 25 هزار نفر آموزش چهره به چهره و گروهی به همت واحدهای ستادی شبکه و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی شهرستان تشکیل و ارائه شد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز