استاندار بر نقش موثر محیط زیست در توسعه پایدار کشور تاکید کرد

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۳:۳۷:۲۳
کد خبر: ۵۶۹۰۵۰
استاندار بر نقش موثر محیط زیست در توسعه پایدار کشور تاکید کرد
زمانی قمی استاندار مرکزی در جریان بازدید از اداره کل حفاظت محیط زیست استان که به مناسبت هفته محیط زیست انجام شد، بر نقش موثر محیط زیست در توسعه پایدار کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ زمانی قمی استاندار مرکزی در جمع کارکنان اداره کل محیط زیست استان ضمن تبریک روز جهانی و هفته محیط زیست، اظهار کرد: محیط زیست در توسعه  و ساختن آینده کشور و همچنین در پیش رفتن توسعه منطقی کشور نقشی بسیار اساسی و تاثر گذار دارد.

وی افزود: خوش قواره گی هر کشور و همین طور استان در گرو توجه عمیق به مسائل زیست محیطی است و  محیط زیست باید فراتر از این مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی محیط زیست را نیاز جدی کشورها دانست و  ابراز کرد: در کشور ما ایران محیط زیست به عنوان دستگاه حاکمیتی محسوب شده و زیر نظر رئیس جمهوری است و اعمال مقررات حاکمیتی می کند لذا همه دستگاه ها و بخشها ملزم به رعایت استاندارهای محیط زیست می باشند و این امری ضروری است.

زمانی قمی گفت: استان مرکزی از دهه 50 به بعد مشکلات بسیاری را در حوزه محیط زیست شاهد بوده است که  می توان کم توجهی به مسائل  زیست محیطی  را از علل آن دانست.

وی افزود: وقتی قرار شد استان مرکزی  به یک قطب تولیدی و  صنعتی تبدیل شود که این امر اقدام مثبتی بود، اگر پیوست مطالعات زیست محیطی  در امر توسعه استان دیده می شد امروز مشکلات کمتری را در حوزه محیط زیست شاهد بودیم.

استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست، گفت: مردم و جامعه باید بیشتر در  جریان اهمیت و ارزش کار محیط زیست قرار گیرند ، کارکنان محیط زیست به دلیل انس با طبیعت و حفاظت از ارزشهای طبیعی علاقه و ارتباط خاصی را بین خود و رشد و توسعه خوش قواره استان ایجاد نموده اند و باید به چشم انسانهای علاقمند و عاشق کار به آنها نگاه کرد.

گفتنی است در این  نشست مقرر شد در جلسه ای مسائل و مشکلات اداره کل محیط زیست استان بررسی شود و با جابجائی اعتبارات در جهت رفع بخشی از این مشکلات تلاش شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز