مدیر کل امور عشایر ایلام :

تامین آب عشایر ایلام نیازمند ۶۰ میلیارد ریال اعتبار است

۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۰۹:۳۴:۳۹
کد خبر: ۵۷۰۶۲۷
تامین آب عشایر ایلام نیازمند ۶۰ میلیارد ریال اعتبار است
هم اکنون هر ده روز یک بار دو هزار لیتر آب بین عشایر استان ایلام توزیع می شود که این میزان آب تنها کفاف آب شرب و غذای آنان را می کند و عشایر برای تامین آب مورد نیاز احشام خود مجبور به خرید آب هستند.

به گزارش برنا-ایلام- علی سلیمی اظهار کرد: در صورت تامین این اعتبار از سوی فرمانداری های استان سرانه توزیع آب میان عشایر استان ایلام به سه تا چهار هزار لیتر در هفته افزایش می یابد.

 وی افزود: هم اکنون هر ده روز یک بار دو هزار لیتر آب بین عشایر استان ایلام توزیع می شود که این میزان آب تنها کفاف آب شرب و غذای آنان را می کند و عشایر برای تامین آب مورد نیاز احشام خود مجبور به خرید آب هستند.

 سلیمی یادآور شد: عشایر در این موقع از سال به آب بیشتری نیازمند هستند در حالیکه اداره کل امور عشایر استان ایلام به علت نبود اعتبار قادر به تامین آب بیشتر برای عشایر نیست.

 مدیرکل امور عشایر ایلام از فرمانداران شهرستان های مختلف استان ایلام خواست در زمان برگزاری نشست کمیسیون برنامه ریزی هر شهرستان ردیف اعتباری و بودجه ای مشخصی را برای تامین آب شرب و دیگر نیازهای عشایر استان اختصاص دهند.

 وی گفت: برای توزیع آب در بین عشایر استان ایلام، 30 دستگاه خودروی آب رسان شامل تانکرهای حمل آب 6 هزار لیتری و تراکتور در اختیار داریم که 20 دستگاه از این وسایل نقیله توزیع آب استیجاری و ده دستگاه دیگر ملکی است.

 9 هزار و 736 خانوار با جمعیت 60 هزار نفر در قالب 12 ایل و 32 طایفه و یک میلیون و 400 هزار راس دام در 95 کانون عشایری استان ایلام زندگی می کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز