استاندار خراسان رضوی:

کودکان بی‌سرپرست، امانت‌های امام رضا(ع) هستند

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۰۹:۰۸:۲۸
کد خبر: ۵۷۱۳۱۷
کودکان بی‌سرپرست، امانت‌های امام رضا(ع) هستند
استاندار خراسان رضوی، جمعی از مدیران اجرایی و گروه بزرگی از خیران استان، برای صرف افطار، مهمان شیرخوارگاه حضرت علی‌اصغر (ع) بودند.

به گزارش خبرگزاری برن از مشهد، علی رضا رشیدیان در این مراسم گفت: مهربانی نسبت به ایتام، بزرگ‌ترین خواسته‌ی خداوند از ماست.

وی افزود: کودکان شیرخوارگاه، امانت‌های امام رضا (ع) نزد ما هستند که خانواده‌هایشان به دلایل مختلف نتوانسته‌اند از آنها نگهداری کنند.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: به نظر می‌رسد که پروردگار عالم این گونه مراکز را ایجاد می‌کند تا مهربانی و انسانیت ما تقویت شود و فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ مهربانی در جامعه است.

رشیدیان خاطر نشان کرد: خانواده‌های بی بضاعت، فرزندان خود را به این مراکز می‌سپرند که رنگ مهربانی امام رضا (ع) را دارد و خیران نیز به خاطر امانت‌داری، همان طور که در گذشته، کمک‌های بسیار خوبی به این مجموعه ها داشته اند در آینده نیز به مساعدت و همراهی خود ادامه می‌دهند.

وی یکی از  برکات مشهد مقدس را وجود خیران و نیکوکارانی دانست که در انجام امور خیریه و کارهای عام المنفعه از یکدیگر  سبقت‌ می گیرند.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هموطنانمان در حادثه‌ی تروریستی تهران گفت: محل اقدام تروریستی نشان می‌دهد که آنها مراکز ولایت و مردم‌سالاری نظام را هدف گرفته‌اند.

رشیدیان با بیان این که حادثه ی تروریستی تهران تلنگری است که باعث می شود قدر امنیت را بیشتر بدانیم و قدردان عزیزانی باشیم که در نقاط مختلف دنیا، جان‌فشانی می‌کنند؛ خاطر نشان کرد: مردم‌سالاری بر مبنای ولایت فقیه، محور نظام اسلامی است و تروریست‌ها با همین موضوع مشکل دارند.

حجت ‌الاسلام حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم گفت: حالت روزه، از نورانی‌ترین حالات انسان است و اگر قرین با کار خیر و روحیه‌ی خیراندیشی بشود؛ توفیقی مضاعف است.  

وی با بیان این که شرط منحصر به فرد مانایی و ماندگاری اعمال هر شخص این است که برای خدا باشد؛ افزود: وقف مال در راه خدا، آن مال را جاودان می‌سازد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این مجموعه خدمات متنوعی به جامعه‌ی هدف ارائه می‌دهد و به همین نسبت، گروه‌های متنوعی از خیرین نیز در زمینه‌های گوناگون با بهزیستی همکاری دارند.

حمیدرضا پوریوسف،  مسکن، درمان و توانمندسازی معتادان، کاهش آسیب‌ها، زندگی معلولین و فرزندان بی‌سرپرست و نیز سفرهای زیارتی مددجویان را از جمله زمینه‌های کمک خیرین برشمرد و گفت: از 150 پرسنل این مرکز 80 نفر کارکنان بخش غیر دولتی هستند که حقوق و مزایای آنها توسط خیرین پرداخت می‌شود.

وی با یادآوری اینکه خراسان رضوی از نظر وجود خیرین، استان برخورداری محسوب می‌شود گفت: این وظیفه‌ی مسؤولین دولتی است که با شناسایی نیازهای جامعه، کمک‌های خیرین را به سمت و سوی اهداف نظام سوق دهند.

دبیر شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی گفت: خیر فردی است که نیاز جامعه را احساس کرده و بخشی از وقت و زندگی‌اش را برای رفع نیاز جامعه صرف می‌کند که در راستای انجام مسؤولیت اجتماعی است.

وی ادامه داد: در زندگی پیچیده و پرشتاب امروز، حیطه‌های فعالیت داوطلبانه‌ی اجتماعی بسیار گسترده و متنوع شده و خیرین باید با این حیطه‌ها آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: حاشیه‌نشینی، آسیب‌های اجتماعی، اشتغال و پیشگیری، از زمینه‌های جدیدی است که باید بیشتر مورد توجه خیرین قرار گیرد.

گفتنی است در این مراسم، سخنرانان و مدیران بهزیستی، از خیرینی که در امور مختلف بهزیستی از جمله بخش مسکن، جهیزیه، کمک‌های موردی، درمان، سفرهای زیارتی و توانمندسازی معلولین مشارکت می‌کنند قدردانی شد.

خیرین پس از صرف افطار و استماع سخنرانی مدیران، از قسمت‌های مختلف شیرخوارگاه علی‌اصغر بازدید کردند.

در شیرخوارگاه علی اصغر مشهد به طور میانگین 200 نوزاد و کودک یک روزه تا شش ساله نگهداری می‌شوند.

این مرکز شامل بخش قرنطینه‌ی نوزادان، مراقبت‌های پزشکی و پرستاری، مهد کودک، خانه‌های فرزندان سه تا شش سال دختر و پسر، دبیرخانه کمیته‌ی فرزندخواندگی و بخش‌های خدماتی و بهداشتی می‌باشد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز