مدیرعامل آتش ‌نشانی قزوین هشدار داد؛

افزایش تعداد حریق علفزار‌ها و باغات در قزوین

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۱۴:۲۸:۰۴
کد خبر: ۵۷۱۵۴۵
افزایش تعداد حریق علفزار‌ها و باغات در قزوین
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین نسبت به افزایش تعداد حریق علفزار‌ها و باغات در قزوین هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، ابوالفضل ذوالقدر مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: تعداد حریق علفزار‌ها و باغات در قزوین به طور چشمگیری افزایش یافته است که هشدار دهنده است.

ذوالقدر افزود: با توجه به بارش مناسب نزولات آسمانی، پوشش گیاهی در سطح باغ‌ های قزوین و زمین‌ های غیر محصور، رشد و افزایش قابل توجهی داشته  و هر ساله و با افزایش دمای هوا و خشک شدن علفزار ها شاهد اعلام آتش سوزی گسترده در مزارع گندم و جو، علفزارها، باغات سنتی شهر و بعضاً درختان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: تماس‌ های مردمی شهروندان با سامانه 125 در 20روز ابتدای خرداد ماه سال1396، منجر به اعزام کارکنان این سازمان به 81مورد عملیات اطفا حریق در این رابطه شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین افزود: البته در مدت مشابه سال گذشته مجموع تعداد عملیات ‌های اعزامی این سازمان به منظور اطفا حریق علفزار ها، مزارع گندم و جو و باغات تعداد 275مورد بوده که این تعداد تاکنون با 70درصد کاهش به 81مورد رسیده است.

ذوالقدر با اشاره به آمار 823موردی حریق علف ‌های هرز در سال1395عنوان کرد: لازم است همه باغداران و اصنافی که در مجاورت مراتع و زمین ‌های غیر محصور استقرار دارند به منظور جلوگیری از سرایت آتش سوزی های احتمالی و بروز خسارات مالی نسبت به علف زنی و ایجاد آتش بر در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کنند.

این مسوول در پایان با بیان اینکه این نوع حریق‌ ها بیشترین آمار آتش سوزی ها در فصل گرما را به خود اختصاص می دهند از عموم شهروندان خواست تا از پرتاب ته سیگار روشن و پسماند های شیشه ای در دامان طبیعت و علف های خشک خودداری کنند و در سفرهای طبیعت گردی از خاموش کردن کامل چوب های نیمه سوخته آتش، کاملا مطمین شده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

آتش نشانی (2)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز