مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین :

۵۰هکتار از اراضی شهرستان قزوین به زیر کشت گیاهان علوفه ای رفت

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۴:۳۹:۳۹
کد خبر: ۵۷۵۲۵۷
۵۰هکتار از اراضی شهرستان قزوین به زیر کشت گیاهان علوفه ای رفت
مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین از کشت گیاهان علوفه ای در سطح 50هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، عباس علیخانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: در راستای کشت گیاهان علوفه ای با مصرف آب کمتر و مقاوم به شوری، 50هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت گیاهان خلر و ماشک رفت .

علیخانی پیش بینی کرد 5 تن از این محصولات  به ازای هر هکتار از اراضی کشاورزی برداشت شود .

وی اظهار کرد: در راستای ترویج کشت و مصرف گیاهان علوفه ای جدید به صورت مخلوط  با بازدهی بالا که نیاز آبی کمتری داشته و از طرفی نسبت به شوری و کیفیت اراضی مورد کشت حساسیت چندانی ندارند، این مدیریت با انتخاب  سه نفر از  دامدارن پیشرو که در زمینه کشاورزی نیز فعالیت داشته به صورت الگو اقدام به اجرای طرح کشت گیاهان علوفه ای با مصرف آب کمتر و مقاوم به شوری کرده است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین با اشاره به اهمیت کشت گیاهان علوفه ای با مصرف آب کمتر و مقاوم به شوری، مزایای این محصولات را  کوتاهی طول مدت دوره رویش، سـازگاری بـا شــرایط نامــساعد محیطــی، تثبیــت بیولــوژیکی نیتــروژن، تحمــل در برابر خــشکی، ســرما، آفــات و بیمــاریهــای گیــاهی و نیــاز بــه نهــاده کــم برشمرد .

علیخانی دیگر ویژگـی هـای کشت ایـن نوع گیاهـان را، کــشت بــه عنــوان کــود ســبز و یــا علوفــه با دفعات آبیاری کم (حداکثر 2 مرحله ) ، جایگزین کردن کشت های مخلوط  مشابه که می تواند تا حد بسیاری در مصرف آب برای تامین علوفه واحد های دامپروری صرفه جویی شود ذکر کرد .

این مقام مسوول به کشاورزان توصیه کرد برای کشت اینگونه گیاهان علوفه ای و توسعه بهتر آن ها با کارشناسان پهنه مستقر در مراکز خدمات جهادکشاورزی هماهنگ شوند و از نظرات کارشناسی آن ها استفاده کنند.

جهادکشاورزی2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز