معاون امور پیشگیری بهزیستی استان :

کمپین پیشگیری از مصرف ماده مخدر«گل» در استان مرکزی اجرایی می‌شود

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۱۲:۵۶:۰۹
کد خبر: ۵۷۵۷۳۲
کمپین پیشگیری از مصرف ماده مخدر«گل» در استان مرکزی اجرایی می‌شود
معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی از اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر «گل» به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ کیانوش امینی، معاون امور پیشگیری بهزیستی استان در جلسه کمیته فرهنگی، پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: برنامه‌های مختلفی در اداره‌کل بهزیستی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته شده است که می‌توان به  درج شعارهای پیشگری از اعتیاد در سر برگ نامه‌های این اداره‌کل، ارسال پیامک با موضوع مواد مخدر به مخاطبین مراکز ترک اعتیاد، برگزاری مسابقه و نشست تخصصی با اصحاب رسانه، ارائه مشاوره تخصصی به مراجعان به مراکز تحت نظارت بهزیستی، درمان رایگان سه نفر در هر مرکز ترک اعتیاد و... اشاره کرد.

وی گفت: انجام فعالیت‌های محله‌ای در بحث‌های پیشگری از اعتیاد در سراسر استان یکی از فعالیت‌های بهزیستی است و در کنار آن قرار است نمایشگاه تخصصی با این موضوع در اراک برگزار شود که نیازمند حمایت و مشارکت بیشتر دستگاه‌ها است.

امینی تصریح کرد: برنامه اصلی که در این اداره‌کل به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر قرار است بطور جد دنبال کند اجرای کمپین پیشگری از مصرف گل است که به دلیل اینکه شروع هفته مبارزه با مواد مخدر با تعطیلات عید فطر همراه خواهد شد این برنامه از 10 الی 14 تیرماه اجرا می‌شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان ادامه داد: کمیپن پیشگیری از مصرف گل یکی از طرح‌هایی است که این معاونت مدت‌هاست بطور تخصصی روی آن کار ویژه مطالعاتی و پژوهشی انجام داده و در نهایت قرار است در قالب محتوای آموزشی ارائه شود و  هم اکنون محتوای آن آماده ارائه است.

وی ادامه داد: در این راستا برنامه پژوهشی اجرا می‌شود که اثر بخشی طرح را مورد بررسی قرار خواهد داد. این کمپین در سراسر استان برگزار می‌شود اما محور اصلی آن در سه شهرستان که مصرف گل در آنها بیشتر است، خواهد بود. هرچقدر همراهی و حمایت دستگاه‌ها در این زمینه بیشتر شود قاعدتا اثر بخشی این برنامه بیشتر خواهد بود.

معاون امورپیشگیری بهزیستی استان گفت: آنچه در مصرف گل با آن مواجه هستیم، مصرف مشروبات الکی جدید با فرآورده‌های گل است که مصرف آن بسیار خطرناک است و متاسفانه به تازگی وارد کشور شده که حتما باید روی این قضیه کار ویژه‌ انجام شود.

امینی در پایان بیان کرد: همیشه بحث این بوده که در مبارزه با مواد مخدر یا همراه یا یک گام جلوتر باشیم تا بتوانیم کار پیشگیرانه مؤثر داشته باشیم.بحث گل یک بحث نوجوان و جوان پسند است، به دلیل مشکلات و محدودیت‌هایی که در سیستم آموزشی وجود داشت نتوانستیم در بسترهای آموزشی این طرح را اجرا کنیم و قرار است در محله‌ها اجرا شود که می توان گفت اجرای آن می‌تواند نتایج اثر بخشی را به همراه داشته باشد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز