حسین سلاحورزی :

بازارقطربرای ایران یک فرصت است/جای پای فعالان اقتصادی لرستان را در قطر فراهم کنیم

۱۳۹۶/۰۴/۰۱ - ۱۲:۳۷:۰۴
کد خبر: ۵۷۶۸۱۰
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت:بازارقطربرای ایران یک فرصت قلمداد می‌شود

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ سلاحورزی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان با اشاره به تنش سیاسی قطر با همسایگان عرب‌اش گفت: به واسطه‌ی تحریم این کشورها، قطر در خصوص طیفی از محصولات وارداتی از کشورهای مذکور در مضیقه قرار گرفته که این وضعیت برای کشورهایی چون ترکیه و ایران یک فرصت قلمداد می‌شود.

وی  با بیان اینکه میزان واردات قطر از کشورهای 14 گانه‌ای که تحریمش کرده‌اند، 5 میلیارد دلار بوده است، افزود: عمده‌ی این میزان واردات از سه کشور عربستان، امارات و مصر صورت می‌گرفته است.

سلاحورزی تصریح کرد: بعد از تنش سیاسی اخیر، کشورهای دیگری هم به این بازار هجوم آورده‌اند که البته دو کشور ترکیه و ایران با توجه به موقعیت و جایگاهی که در منطقه دارند، توانایی جذب بخشی از این بازار را دارند.

 وی با اشاره به تجارت حدودا یکصد میلیون دلاری ایران و قطرخاطر نشان کرد: این رقم می‌تواند به یک میلیارد دلار هم برسد.

سلاحورزی اظهارداشت: ما در اتاق بازرگانی در راستای بررسی امکان افزایش سهم ایران و البته لرستان از بازار قطر جلساتی برگزار کردیم که امیدوارم با هم‌اندیشی و برطرف کردن موانع و مشکلات پیش رو، جای پای فعالان اقتصادی لرستان را در قطر فراهم کنیم.

وی درپایان با اشاره به این که جایگاه سهولت کسب و کار در قطر جایگاه نسبتا مناسبی می‌باشد، یادآورشد: در بحث مالکیت نیز قوانین این کشور 49 درصد مالکیت خارجی است که البته در مواردی تا 100 درصد مالکیت خارجی هم امکانپذیر است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز