وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

رشد ۱۴ درصدی تولید خودرو در سه ماهه نخست سال

۱۳۹۶/۰۴/۱۰ - ۱۳:۲۱:۵۱
کد خبر: ۵۸۰۲۰۵
رشد ۱۴ درصدی تولید خودرو در سه ماهه نخست سال
محمدرضا نعمت زاده گفت: ما در سه ماهه نخست سال و در صنعت خودرو به رشد 14 درصدی نسبت به سال گذشته رسیده ایم که رشد قابل توجهی است و امیدواریم که تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در نشست خبری که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در محل وزارتخانه برگزار شد با اشاره به این روز گفت: در روز 10 تیرماه در سال 76 رئیس جمهور وقت مرحوم آیت الله رفسنجانی این روز نامگذاری شد و در تقویم کشور ثبت شد و ما امسال پس از 21 سال این روز را گرامی می داریم.

وی در ادامه به بخشی از عملکرد این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: ما در دولت قبل رشد منفی سرمایه‌ گذاری بالای ۴۰ درصد را شاهد بودیم و با وجود این مشکلات هیچ گونه سرمایه‌ گذاری جدیدی صورت نمی‌گرفت، اما در حال حاضر رشد سرمایه‌ گذاری به بالای هشت درصد افزایش یافته است و همچنین ارزیابی ها حاکی از آن است که کمک مالی برای تثبیت، افزایش تولید و اشتغال بسیار موثر است و ما در 4 سال گذشته تقریبا توانستیم تمام پروژه های نیمه تمام را به اتمام برسانیم و آن ها را فعال کنیم.

وزیر صنعت با اشاره به راه اندازی نزدیک به ۲۰ هزار طرح صنعتی و معدنی جدید گفت: حدود ۳۰۰ هزار نفر در این ۲۰ هزار طرح اشتغال مستقیم ایجاد شده و ۷۰ هزار میلیارد تومان نیز سرمایه‌ گذاری صورت گرفته است. علاوه بر این در سال گذشته طرح رونق تولید با حمایت از صنایع کوچک و متوسط مدنظر قرار گرفت و در مجموع نزدیک به ۲۵ هزار واحد صنعتی و کشاورزی از تسهیلات بانکی استفاده کردند.

نعمت زاده افزود: همچنین امسال علاوه بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط تسهیلاتی را برای اصناف تولیدی و خدماتی در نظر گرفته ایم.

وی در مورد مهمترین دستاورد 4ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین عملکرد این وزارتخانه در دولت دوازدهم خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بحث صنعت و معدن یک فرایند کوتاه مدت نیست ایجاد اطمینان و امید به آینده یکی از مهمترین دستاوردهای وزارت صنعت و معدن در دولت یازدهم بوده است چون هنگامیکه این دولت روی کار آمد نوسان قیمت بسیار بالا بود و هر روز قیمت ها تغییر می کرد اما در دولت یازدهم ما شاهد ثبات قیمت بوده ایم و حتی در برخی موارد کاهش قیمت نیز وجود داشت. البته هنوز مواردی وجود دارد که تغییر قیمت در آن وجود دارد.

وزیر صنعت درباره اینکه چرا پژو 2008 با وجود اعلام قیمت نهایی و تسهیلات گمرکی نهایت پیش فروش آن تا 60 میلیون تومان آغاز شد، گفت: موضوع فروش این خودرو ارتباطی با وزارت صنعت ندارد بلکه طرف حساب مشتریان و بخش متصدی تولید این خودرو یک شرکت بزرگ و باسابقه تولیدکننده است.

وی ادامه داد: در خصوص پیش فروش این خودرو باید گفت: نمی‌توان برای اولین سری تولید خودرو تیراژ بالا داشته باشیم زیرا مسائلی مانند قطعه سازی در قالب‌ها به طور کامل راه نیافته است. ما برای حمایت از تولیدات داخلی قصد نداریم این خط تولید را تبدیل به مونتاژ کنیم و منتظریم تا قطعه سازان بتوانند توانایی لازم برای ورود به بازارهای جهانی و اخذ استانداردهای بین‌المللی را کسب کنند.

نعمت زاده با اشاره به ایجاد اشتغال 400 هزار نفری در برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف برنامه ایجاد سالانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار شغل را در حوزه‌های مختلف دارد که این عدد به اندازه نیمی از کل اشتغال پیش‌بینی شده در برنامه ششم است و از جمله مواردی که در حوزه اشتغال مولد خواهد بود، راه‌اندازی حدود ۶۰۰۰ طرح نیمه‌تمام با ۶۰ درصد پیشرفت بوده که در سه ماهه اخیر بیش از ۱۱۰۰ مورد آن تحقق پیدا کرده است و پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز