"مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان" خبرداد:

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۱۳:۰۴:۲۴
کد خبر: ۵۸۱۳۸۸
ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد
مهرداد فتحی بیرانونداز ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛فتحی بیرانوند در جمع خبرنگاران گفت: کارشناسان محیط زیست لرستان به منظور کنترل و پایش حیات وحش خصوصا گونه های با ارزش و در معرض خطر انقراض اقدام به نصب دوربین تله ای در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان نمودند که در این راستا  برای دومین بار موفق به ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد شدند.

وی  با اشاره به اقدامات حفاظتی مطلوب برای منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آبادگفت: اقداماتی نظیراحداث دیده بانی و پاسگاه محیط بانی در ارتفاعات و برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی حفاظت از حیات وحش و نیز تلاش و جدیت محیط بانان منطقه و نقش آن ها در افزایش ضریب امنیت منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آبادبرای حفاظت از این منطقه به عنوان زیستگاه جدید پلنگ لرستان انجام گرفته است.

فتحی بیرانوندیادآورشد:با توجه به وضعیت مطلوب حفاظتی منطقه و جمعیت ایده آل کل و بز و گراز در این منطقه تصاویر بیشتری از حضور این گربه سان در خطر انقراض در این منطقه ثبت شود.

وی دهمچنین از از زحمات همکاران اداره کل، آقای پوریا سپهوند و گروه تحقیقاتی ایشان جهت ثبت تصاویر پلنگ در منطقه سفید کوه تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز