معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

۷۰ درصد بازار سوغات مشهد خارجی است

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۱۲:۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۸۱۴۱۱
۷۰ درصد بازار سوغات مشهد خارجی است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ارزش افزوده سالانه سوغات در مشهد بسیار زیاد است اما 70 درصد این سوغات کالای خارجی و و 20 درصد آن کالای قاچاق است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: صنعت گردشگری در جهان به عنوان یک محور عمده و پیشران توسعه محسوب می شود و با توجه به اینکه 99 درصد ظرفیت گردشگری به ویژه گردشگری دینی در خراسان رضوی است این پیشرانی قوت بیشتری می گیرد.

معاون استاندار خراسان رضوی سهم بخش خصوصی را در این عرصه ناچیز توصیف و بیان کرد: باید سوغات سفر در داخل تولید و مبارزه با قاچاق کالا با جدیت بیشتر پیگیری شود. همچنین می بایست بخش خصوصی ورود موثری در تولید سوغات داشته باشد.

وی در ادامه بر ضرورت تهیه اطلس گردشگری خراسان رضوی و ساماندهی موضوعات این بخش تاکید و بیان کرد: وجود 1408 اثر میراث فرهنگی و تاریخی ثبت شده خراسان در فهرست آثار ملی و 38 موزه در استان تنها بخشی از ظرفیتهای تاریخی این خطه است.

مدیرکل پیشین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سازمان میراث فرهنگی دستگاهی با ماموریتهای متعدد، متنوع و فراوان است که مسئولیت آن را بیشتر می کند.

حسین زارع صفت به ویژگیها و شرایط خاص خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: 50 درصد تاسیسات گردشگری و 30 درصد واحدهای اقامتی کشور در این استان دایر است و مشهد مقصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی و دارای تمدن و تاریخ کهنی است که آن را به مینیاتور ایران تبدیل کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز