معاون سازمان میراث فرهنگی کشور مطرح کرد:

خروج از اقتصاد نفتی با ظرفیت های حوزه میراث فرهنگی

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۱۳:۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۸۱۴۸۸
خروج از اقتصاد نفتی با ظرفیت های حوزه میراث فرهنگی
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عرصه های مهمی است که در خروج از اقتصاد نفتی نقش آفرینی و سهم بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید میرهادی قره سید رومیانی  در مراسم معرفی مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: برای گذر از اقتصاد نفتی، پرداختن به داشته های داخلی و ظرفیت های درونی ضروری است که در این راستا حوزه های فعالیتی این سازمان نقش بی بدیل دارد.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، تکالیف و وظایف متعدد بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گذاشته شده اظهار کرد: تنها میراث مادی و ملموس برای ما افتخار نیست بلکه میراث ناملموس نیز مهم و دارای اهمیت فراوان است که باید به سوی توجه بیشتر به این بخش پیش رفت.

وی با اشاره به شرایط خاص فرهنگی استان خراسان رضوی گفت: وجود بارگاه مطهر حضرت امام هشتم (ع) همانند آفتاب نورانی در خطه خراسان است و در کنار آن وجود علما و ادیبانی که شخصیت های شناخته شده جهانی هستند در کنار همه ظرفیت های تاریخی و تمدنی، این استان را به استان منحصر به فرد و خاص تبدیل کرده است.

رومیانی افزود: با توجه به عملکرد مطلوب در استان خراسان رضوی از مدیریت جدید اداره کل میراث فرهنگی در این استان انتظار می رود این اداره را به نمونه و الگوی خدمت رسانی تبدیل کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز