معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

اولویت تفاهمنامه اداره کل تعاون و کار و رفاه خوزستان و بسیج سازندگی تمرکز بر روی روستاها است

۱۳۹۶/۰۴/۱۵ - ۰۶:۴۷:۴۶
کد خبر: ۵۸۲۷۸۸
اولویت تفاهمنامه اداره کل تعاون و کار و رفاه خوزستان و بسیج سازندگی تمرکز بر روی روستاها است
معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ‌تفاهم نامه های همکاری مشترکی میان معاونت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بسیج سازندگی در راستای توانمندسازی و ترویج تعاون در میان جامعه تحت هدف امضا شده که اولویت کاری آن تمرکز بر روستاها است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سعید حمید در نشست هم اندیشی بررسی راه کارهای عملیاتی کردن اجرای تفاهم نامه مشترک میان معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بسیج سازندگی کشور که در محل بخشداری شهرستان کارون و با حضور بخشدار مرکزی، نمایندگانی از سازمان فنی و حرفه ای و بسیج سازندگی برگزار شد، عنوان کرد: تفاهم نامه های همکاری مشترکی میان معاونت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سایر سازمان ها در راستای توانمندسازی و ترویج تعاون در میان جامعه تحت هدف امضا شده است.

وی ادامه داد: یکی از جامع ترین این تفاهم نامه ها، تفاهم نامه ای است که با بسیج سازندگی شهرستان های اهواز، خرمشهر، ایذه، اندیمشک و بهبهان منعقد شده است و در کلان شهر اهواز، دو شهر محروم و حاشیه نشین کارون و حمیدیه را به صورت متمرکز و خاص در نظر گرفتیم.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: اولویت کاری تمرکز بر روستاها است. برای جلوگیری از دوباره کاری، اجماع عملکرد و بهره گیری از تمام ظرفیت های هر منطقه و برای گسترش فرهنگ تعاون، همکاری را از فرمانداری ها و دهیاری ها شروع خواهیم کرد.

حمید گفت: با همکاری شبکه دهیاران، گروه های هم اندیشی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را با هدف مشارکت فعالان اقتصادی و اجتماعی و کارجویان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها اتشکیل داده ایم که با این کار می خواهیم قبل از تشکیل تعاونی، از خرد جمعی برای اطلاع یافتن از ظرفیت های بالقوه هر منطقه بهره ببریم.

وی اظهار کرد:‌ شرکت های تعاونی که شتابزده تشکیل شده بودند و اطلاعات کافی از بازار کار نداشتند، خیلی زود از چرخه فعالیت خارج شدند و به همین دلیل هدف ما تشکیل شرکت های تعاونی با برنامه ریزی و مشارکت فعال مردم است تا به بهره گیری از خرد جمعی، تعاونی هایی مستحکم تر و پایدار ایجاد کنیم.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: کارون قطب تولید خرما و لبنیات استان است و در توافقی که میان معاونت تعاون و بسیج سازندگی داشته ایم، به محصولات بومی هر منطقه توجه ویژه خواهیم کرد و آنها را ساماندهی می کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز