آیت‌الله ری‌شهری:

حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، مرکز انتقال پیام‌های فرهنگی اهل بیت (ع) است

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۰۸:۴۶:۲۰
کد خبر: ۵۸۵۱۰۰
حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، مرکز انتقال پیام‌های فرهنگی اهل بیت (ع) است
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام گفت: باید تلاش کنیم تا تمام بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و مرکز انتقال پیام‌های اهل بیت علیهم‌السلام برای نسل جوان تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، آیت الله محمد محمدی ری‌شهری  اظهار داشت: امروز که در سالروز وفات محدث والامقام حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام هستیم، تلاش می کنیم تا از این موقعیت برای انتقال پیامهای فرهنگی اهل بیت علیهم‌السلام استفاده کنیم. 

وی مهمترین ویژگی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام را که موجب تمایز و برجستگی ایشان از سایر امامزادگان شده است، این‌گونه بیان کرد:  این بزرگوار از نظر معنوی به مرتبه ای رسیده بود که امام هادی علیه السلام ثواب زیارتش را برابر با ثواب زیارت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام بیان کرده‌اند. این روایت پیام‌های زیادی دارد و به این معنی است که این آستان مقدس شعبه‌ای از زیارتگاه امام حسین علیه‌السلام است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام معصوم هیچ مطلبی را بدون حکمت و بدون اساس بیان نمی کند و وقتی امام هادی (ع) چنین حدیثی روایت کرده‌اند، نشان از جایگاه ویژه این بزرگوار دارد که ما نمی‌توانیم این جایگاه را در یک چهارچوب بیان کنیم و فقط می‌دانیم که این حدیث مهمترین سند بزرگواری سیدالکریم است. 

آیت الله محمدی ری‌شهری با اشاره به جایگاه علمی حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) تصریح کرد: این محدث والامقام کتاب‌های زیادی نوشته است، یکی از این کتاب‌ها به‌نام «خطب امیرالمونین» منبعی برای نوشتن نهج البلاغه توسط سید رضی بوده است و یکی دیگر از کتاب‌هایش به‌نام «یوم و لیله» نیز حاوی مطالب ارزشمندی بوده که این کتاب اکنون در دست نیست. 

وی خاطرنشان کرد: ما احادیثی که  از آن بزرگوار رسیده تحت عنوان حکمت نامه عبدالعظیم چاپ کرده‌ایم که می‌تواند برای کسانی که بخواهند با فرهنگ اهل بیت ارتباط داشته باشند،  رهنمود بسیار خوبی باشد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جایگاه اهل بیت و امامزادگان جایگاه فرهنگی است، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید آستان امامزادگان را به قطب های فرهنگی تبدیل کنیم تا همه مردم و به‌ویژه نسل جوان از این مراکز فرهنگی استفاده ببرند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز