استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد :

لزوم جلوگیری از اجرای طرح‌های غیر منطقی برای حیات زاینده‌ رود و کارون

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۱۱:۵۶:۰۳
کد خبر: ۵۸۵۶۸۷
لزوم جلوگیری از اجرای طرح‌های غیر منطقی برای حیات زاینده‌ رود و کارون
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با اشاره به معضل کم آبی در استان گفت: حیات زاینده‌رود و کارون نباید با اجرای طرح‌های غیر منطقی و غیر اقتصادی از بین رود.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ قاسم سلیمانی دشتکی 20 تیر ماه در دومین کنفرانس هیدرولوژی اب ایران در دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: استان آبخیز چهارمحال و بختیاری با خشکسالی مواجه شده است و از ۱۶ دشت آن،۱۱ دشت با مشکل کم‌آبی روبه رو است. 

وی افزود: از ۱۱ دشت مذکور نیز هشت دشت ممنوعه و وضعیت مابقی تنش زا است. 

استاندار اجرای سیستم نوین آبیاری در کشاورزی را یکی از اقدامات خطیر در کاهش مصرف آب دانست و گفت: تغییر الگوی کشت، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری، استفاده از پساب در کارخانجات و کشت گیاهان با نیاز آبی کم باید در دستور کار مدیران مربوطه قرار بگیرد. 

وی با اشاره به اینکه چهارمحال با انتقال آب شرب مطابق قوانین و استانداردهای زیست محیطی موافق است، تصریح کرد: محیط زیست باید نظارت دقیق بر انتقال آب داشته باشد تا تنها برای مصرف شرب پروژه‌ها اعمال شوند. 

سلیمانی دشتکی گفت: سلامتی و نشاط مردم باید در اولویت باشد نه اینکه به کشت‌های نامرغوب و غیر اقتصادی توجه  کرد. 

وی با اشاره به معضل کم آبی در استان گفت: حیات زاینده رود و کارون نباید با اجرای طرح‌های غیر منطقی و غیر اقتصادی از بین رود. 

استاندار خاطرنشان کرد: افت ۳۰ متری سطح ایستابی آب‌های زیرزمینی، کاهش میانگین بارندگی از ۸۰۰ میلی متر به ۴۰۰ میلی متر، خشک شدن مرغ‌زار دشت شهرکرد و بیابانی شدن بخشی از مساحت استان ناشی از خشکسالی‌های اخیر در استان بوده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز