مدیر روابط عمومی آتش نشانی قم:

آتش سوزی شهرک شکوهیه قم مهار شد/این حادثه خسارت جانی نداشت

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۱۰:۲۷:۰۳
کد خبر: ۵۸۶۶۷۰
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم گفت: آتش سوزی رخ داده در یکی از کارخانه های واقع در فاز دوم شهرک شکوهیه قم ساعتی قبل مهار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حمید کریمی در این خصوص گفت: راس ساعت 07:14 امروز آتش نشانی شهرک شکوهیه طی تماس تلفنی از آتش نشانی شهر قم برای مهار آتش سوزی کارخانه مواد اولیه لاستیک و چسب درخواست کمک می کند.

وی اضافه کرد: خودروهای آتش نشانی و امدادی قم راس ساعت 07:29 در محل حادثه حاضر می شوند که مهار اولیه آتش سوزی تا ساعت 09:40 به اتمام می رسد و در حال حاضر نیروهای امدادی در حال لکه گیری هستند که این کار تا یک ساعت به طول می انجامد.

وی ادامه داد: 9 دستگاه خودروی عملیاتی سنگین، سه دستگاه خودروی آب ده، یک دستگاه خودروی پشتیبانی و 60 نیروی آتش نشان در این عملیات حضور داشتند.

به گفته کریمی، با تدابیر امنیتی نیروهای امدادی، اجازه سرایت این آتش سوزی به کارخانه های مجاور داده نشد.

وی گفت: این کارخانه دارای 2 سوله با ابعاد حدودی 15 متر عرض و 50 متر طول بود که هر 2 سوله طعمه آتش شده و سقف آن ها ریزش کرده است.

وی افزود: به دلیل ریزش سقف، علت اولیه آتش سوزی مشخص نیست و منوط به بررسی و گزارش کارشناسان است و تا چند روز دیگر مشخص می شود.

کریمی از نیروهای سپاه و خدمات شهری شهرداری در تامین آب مورد نیاز برای خاموش کردن آتش و همچنین نیروهای اورژانس 115 برای حضور در صحنه و کمک به آسیب دیدگان احتمالی تشکر کرد.

* آتش سوزی در انبار ضایعات شهرک شکوهیه خسارت جانی در پی نداشته است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم نیز گفت: در آتش سوزی صبح امروز در انبار ضایعات یکی از واحدهای صنعتی شهرک شکوهیه قم، هیچ شخصی آسیب ندیده است.

امیر طیبی نژاد بیان کرد: از ساعت 6 صبح که آتش سوزی آغاز شده است؛ ماموران آتش نشانی و امدادی در صحنه حاضر بودند تا با مهار آتش سوزی از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به این که دود ناشی از این حادثه به دلیل وجود مواد موجود در انبار بوده است، گفت: این آتش سوزی هم اکنون به طور کامل مهار و از نفوذ آن به سایر واحدهای صنعتی جلوگیری شده است.

شهرک صنعتی شکوهیه قم در 12 کیلومتری محور قدیم قم - تهران در زمینی به مساحت یک هزار و 51 هکتار واقع شده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز