همزمان با روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای؛

همایش بزرگ ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در قزوین برگزار شد

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۱۱:۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۸۶۷۰۲
همایش بزرگ ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در قزوین برگزار شد
همایش بزرگ ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به مناسبت هفدهم شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با حضور مسوولان در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، همایش بزرگ ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به مناسبت هفدهم شوال سالروز پیروزی مولی ‌الموحدین امیرالمومنین علی(ع) بر عمربن‌عبدود در جنگ خندق و روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با حضور ورزشکاران و جمعی از مسوولین استان در بوستان ملت قزوین برگزار شد.

در این همایش سرهنگ بهرامی فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع)قزوین، سرهنگ خدایی رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، محمد مشهدی آقایی مدیرکل ورزش و جوانان استان، سرهنگ عابدزاده معاونت آموزش و سرهنگ درخشان مهر مدیر تریبت بدنی نیروی انتظامی استان،سرهنگ لشگری مدیر تربیت بدنی سپاه استان، خانم دکتر بیدخام مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری قزوین، عباس علایی مقدم قایم مقام و مهران قاسمی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان،حسن نوری مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان، اعضای هیات ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای استان، جامعه بزرگ ورزش پهلوانی و همچنین مردم ورزش دوست قزوین حضورداشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، ضمن تبریک فرا رسیدن 17شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای بیان کرد: فرهنگ پهلوانی، نسل جوان را از ارزش های غلط و کاذب دور و آنها را به خیرخواهی و رشد و تعالی نزدیک می کند.

وی افزود: 17شوال روزی است که حضرت علی(ع) با عمرو بن عبدود جنگجوی معروف عرب مبارزه کرد و او را شکست داد و پرچم اسلام را سر بلند و پرچم کفر را واژگون ساخت، به همین دلیل این روز را به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامیده اند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به آیات قرآن در خصوص شهادت گفت: قرآن کریم می فرماید: "کسانی را که در راه خدا کشته می شوند مرده مپندارید بلکه زنده اند و نزد خدای خود روزی می خورند". شهادت‌، فناشدن‌ انسان‌ برای‌ نیل‌ به‌ سرچشمه‌ نور و نزدیک‌ شدن‌ به‌ هستی‌ مطلق‌است‌. شهید کسی‌ است‌ که‌ در پرتو تجلیات‌ حق‌، از خود بی‌خود گشته‌ و با انتخاب‌ شهادت‌ به‌ زیباترین‌ شکل‌ در جـوار محبوب‌ قرار می‌گیرد.

مشهدی آقایی در پایان گفت: برای نسل امروز آگاهی از جوهره راستین پهلوانی بسیار سودمند و بهره جویی از آنها مایه آسایش می شود، چرا که پهلوان مداری ارزش های فرهنگی و اخلاقی بسیار فراوانی دارد و می تواند نسل جوان ما را، از ارزش های غلط و کاذب دور و آنها را به خیر خواهی و رشد و تعالی نزدیک کند.

در ادامه این همایش، ورزشکاران و قهرمانان این رشته ورزشی به انجام این ورزش مذهبی و آئینی پرداختند و در پایان از 7ورزشکار و مربی اخلاق مدار ورزش استان در 2بخش آقایان و بانوان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز