سرپرست معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بخشی عمده ای از تاریخ و فرهنگ لرستان مدیون هنرمندان و شاعران سلسله است

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۱۲:۲۶:۱۴
کد خبر: ۵۸۷۲۹۲
بخشی عمده ای از تاریخ و فرهنگ لرستان مدیون هنرمندان و شاعران سلسله است
شیرزاد بسطامی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان سلسله ، گفت : فرهنگ هسته ی اصلی جامعه است .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ، بسطامی در این دیدار با اشاره به پیشینه ی تاریخی فرهنگ و ادبیات در شهرستان الشتر ، افزود : نام الشتر نشان دهنده ی قدمت این دیار است و بخشی عمده ای از تاریخ و فرهنگ استان لرستان مدیون هنرمندان و شاعران دیار سلسله است .

وی یادآورشد : همانگونه که مقام معظم رهبری (مدالظله العالی) می فرمایند فرهنگ اساس هویت یک جامعه است ، باید فرهنگ را هسته ی اصلی جامعه دانست که به دنبال بازآفرینی و نوزایی است .

بسطامی  تصریح کرد : باز آفرینی و تکاپو در عرصه ی فرهنگ نیازمند خلاقیت است و خلاقیت در وجود اصحاب فرهنگ و هنر نهفته است و ما مدیران فرهنگی نمی توانم آن را در وجود شما تزریق کنم ، بلکه باید با حمایت از ذهن خلاق شما ، زمینه های نوزایی و باز آفرینی را در جامعه فراهم کنیم .

وی ادامه داد : در کشور های توسعه یافته مبحثی وجود دارد به عنوان اندیشه ی ترقی که به دنبال همین باز آفرینی و نوزایی است و ما با امید ، تعامل و مهندسی فرهنگی می توانیم یک دوران طلایی را در تاریخ کشور رقم بزنیم ، چرا که یکی از دلایل شکل گیری انقلاب اسلامی همین موضوع است که از ظرفیت های خود برای تعالی و ترقی بهره گرفته و یک دوره ی تاریخی طلایی را برای کشورمان رقم بزنیم .

بسطامی بیان کرد : خوشبختانه در مجموعه ی هنرمندان و اصحاب فرهنگ استان ، کسانی که با نظام زاویه داشته باشند ، وجود ندارد و همه ی ما ، مدیران و شما اصحاب فرهنگ و هنر با تمام اختلاف سلیقه ها ، دیدگاه های مختلف سیاسی و ... به ارزشهایی مانند خون شهداء ، جمهوری اسلامی ، ولایت فقیه ، آزادی و استقلال ایران ، دفاع از مستضعفین پایبند بوده و از همین روست که رییس جمهور محترم می گویند هنرمندان ما ارزشی هستند و هنر آنها ارزشی است ، پس از دوستان فرهنگی خواهش می کنم انگشت اتهامشان را از پیشانی دولت بردارند .

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات و کمبود های عرصه ی فرهنگ و هنر در شهرستان سلسله ، خاطر نشان کرد: خوشبختانه بنا بر مصوبات سفر معاونت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، زیر ساخت های فرهنگی و هنری شهرستان تا پایان سال تکمیل و تجهیز خواهد شد و با رایزنی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به دنبال تامین اعتبار برای تکمیل کادر انسانی در مجموعه ی اداره کل و در شهرستان ها از جمله اداره ی شهرستان الشتر هستیم .  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز