جانشین هیئت‌های مذهبی کشور در اردبیل:

هیئت‌های عزاداری پرچمدار ‌نهضت عاشورا ‌هستند

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۱۱:۰۳:۳۷
کد خبر: ۵۸۹۶۲۰
هیئت‌های عزاداری پرچمدار ‌نهضت عاشورا ‌هستند
جانشین هیئت‌های مذهبی کشور گفت: هیئت‌های عزاداری پرچمدار دین مبین اسلام و نهضت عاشورا و پیام‌های امام حسین(ع) د‌ر جامعه هستند.

به گزارش برنا،رحیم آبفروش پیش از ظهر امروز در همایش علمداران که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد اظهار داشت: هیئت‌های عزاداری پرچمدار دین مبین اسلام و نهضت عاشورا و پیام‌های امام حسین(ع) د‌ر جامعه هستند که باید توجه داشته باشیم هیئت تراز انقلاب اسلامی هیئتی جعفری و امام صادق(ع)پسند است که ویژگی‌های مختلفی دارد.

وی بیان کرد: هیئت‌ها باید عالم‌محور بوده و هیئت خودرو و خودرای هیئتی اجتماعی نیست و باید در هیئت‌های ما مجالس قرآن و احکام پای منبر وجود داشته باشد تا مردم در کنار عزاداری با احکام و قرآن نیز مانوس شوند.

جانشین هیئت‌های مذهبی کشور افزود: هیئت تراز انقلابی اسلامی هیئتی تربیت‌محور بوده و باید خروجی این هیئت تربیت‌محور انسان متعهد و خدمت‌محور باشد که امیدواریم هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور به این موضوع توجه داشته و آن را اجرایی کنند.

آبفروش در مورد برخی از حرکات ناشایست مداحان در ارائه قیمت‌های گزاف و مختلف به مجالس عزاداری تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم که برخی از مداحان به سوگواری و نوحه‌خوانی برای امام حسین(ع) به چشم تجارت نگاه می کنند به طوری که برای خواندن هر نوحه و حضو در مجالس قیمت‌های گزاف و نامناسبی ارائه می‌دهند که این موضوع با نوکری در دستگاه امام حسین(ع) مغایرت دارد و کسی که خود را خادم امام حسین(ع) می‌داند باید حنجره خود را وقف امام حسین(ع) کرده و در خدمت نهضت عاشورا باشد.

وی گفت: حضور جوانان و نوجوانان در هیئت‌های مذهبی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده که باید هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور برای آشنایی جوانان با احکام و مفاهیم قرآنی اقدامات و فعالیت‌های لازم را پیش‌بینی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز