نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

توسعه پایدار کشور درگرو ارائه آموزش‌های کاربردی به جوانان است

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۱۴:۰۷:۴۰
کد خبر: ۵۹۱۴۳۹
توسعه پایدار کشور درگرو ارائه آموزش‌های کاربردی به جوانان است
آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان فنی و حرفه‌ای استان که به مناسبت روز ملی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام شد، اظهار داشت: آموزش فنون کاربردی در مراکز فنی و حرفه‌ای منشأ ایجاد اشتغال برای جوانان و خدمت‌رسانی به جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، وی با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های فنی به نوجوانان و جوانان، افزود: اگر کسب دانش و علوم به صحنه عمل تبدیل نشود نمی‌تواند مؤثر واقع شود؛ به همین دلیل کسب مهارت برای جوانان جامعه امری ضروری بوده و نباید فکر جوانان بر کسب عناوین متمرکز شود.

آیت الله یعقوبی اضافه کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای، دانش، مهارت و شیوه عملی کردن آن‌ها را به نوجوانان و جوانان آموزش می‌دهند و با این کار زمینه‌های ارتقای اقتصاد جامعه را فراهم می‌کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: اگر بین علم و عمل آشتی برقرار شود و این دو فضیلت در کنار یکدیگر قرار بگیرند، جامعه از نظر اقتصاد فردی و جمعی رشد چشم‌گیری پیدا می‌کند؛ ازاین‌رو باید دانشگاه‌ها به سمت کاربردی کردن رشته‌های دانشگاهی سوق داده شوند.

وی تصریح کرد: علمی که به درد جامعه نخورد و به استقلال آن کمک نکند بی‌فایده است؛ به همین دلیل ضروری است دانش‌های کسب‌شده از سوی افراد به خدمت به جامعه تبدیل شود.

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه هر مهارتی که کسب شود می‌تواند جامعه را به سمت کارایی بیشتر و تنوع خدمت‌رسانی پیش ببرد، اظهار کرد: توسعه پایدار کشور و خدمت‌رسانی سالم به مردم درگرو آموزش‌های کاربردی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از مدیران و مسؤولان مراکز فنی و حرفه‌ای استان خواست در زمینه اطلاع‌رسانی بیشتر برای جذب جوانان و نوجوانان به این مراکز بیشتر همت کنند.

وی اضافه کرد: اگر مراکز فنی و حرفه‌ای در امر آموزش‌های کاربردی بیشتر تلاش کنند؛ جامعه اسلامی از لحاظ اقتصادی به استقلال خواهد رسید.

آیت الله یعقوبی افزود: دروازه‌های چین بر روی کشور باز شده؛ اما این به آن معنا نیست که همه نیازهای کشور را از چین وارد کنیم و از تولیدات داخلی غافل شویم.

وی اضافه کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند: «التقلل و لا التوسل»؛ با کم خود بسازید ولی به دیگران وابسته نباشید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در پایان گفت: باید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان داخلی برندسازی باشد تا بتوانیم توانایی‌های کشورمان را به دنیا عرضه کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز