استاندار قزوین:

مراسم حج تبلور وحدت و همدلی مسلمانان است

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۱۳:۳۸:۴۴
کد خبر: ۵۹۱۸۹۴
مراسم حج تبلور وحدت و همدلی  مسلمانان است
استاندار قزوین از مراسم معنوی حج به عنوان تبلور وحدت و همدلی میان مسلمانان جهان و یکی از وظایف مهم اجتماعی و سیاسی آنان یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین عصر سه شنبه در دیداربا مسوولان و مدیران کاروانهای حج و زیارت استان با بیان این مطلب افزود: مراسم معنوی حج از وظایف مهم اجتماعی و سیاسی مسلمانان است که حفظ وحدت و همدلی میان آنان را به دنبال دارد.

همتی با اشاره به بروز حادثه تلخ سال گذشته اذعان کرد: حادثه تلخی که برای حجاج ایرانی در گذشته بوجود آمد ناشی از ناکارآمدی رژیم آل سعود بودکه امیدواریم هیچوقت تکرار نشود و تمامی حجاج به ویژه حجاج ایرانی در مراسم سال جاری در کمال صحت و سلامتی به انجام اعمال نورانی حج بپردازند.

وی ادامه داد: هر ساله از سوی بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت برنامه ریزی های مناسبی برای رفاه و آسایش حجاج در این سفر معنوی تدارک دیده می شود و در راستای ارتقای علم وآگاهی حجاج اقدامات فرهنگی مناسبی صورت می گیرد که اهداف گوناگونی از آن منتج می شود.

استاندار قزوین افزود: اعمال حج گنج بی پایان و توفیق بی نظیری برای حجاج است و علاوه بر این امر مهم، اهداف بلند سیاسی که در سایه وحدت رقم می خورد و در آن راستا حجاج از احوال یکدیگر آگاه می شوند و به تبادل نظر و اطلاعات می پردازند نیز مساله باارزشی است که خوشبختانه جمهوری اسلامی در این خصوص نیز همواره سرآمد بوده است.

همتی ادامه داد: گردهمایی حجاج جهان و ایرانی و اجتماع بزرگ انسانی که در مکه، منا و عرفات رخ می دهد، دشمن همواره از آن هراس دارد.

استاندار قزوین بیان کرد: علاوه بر انجام مراسم معنوی حج یکی از وظایف مهم اجتماعی، سیاسی  و بین المللی این است که در راستای تقابل با برنامه هایی که از سوی دشمن با هدف ایجاد تفرقه و دو دستگی بین حجاج رخ می دهد مدیریت مناسب و برنامه ریزی خوبی صورت گیرد.

وی ادامه داد: مناسک حج فرصت مناسبی برای آگاهی سایر مسلمانان از برنامه های دشمنان و پرداختن به ضرورت هایی است که مسلمانان به آن همواره احتیاج دارند که در راس آن وحدت و همدلی به معنای واقعی است که بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار قزوین افزود: همه مسئولان در این راستا بایستی تلاش کنند تا تمامی شئونات این سفر معنوی که متفاوت با تمامی سفرهاست در تمامی ابعاد آن حفظ گردد.

وی تاسی از فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری را در خصوص اهمیت مناسک حج را نیز امر مهمی اعلام کرد که بایستی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

استاندار قزوین افزود:تامل و تعمق در بیانات امام (ره) ورهبری در خصوص وظایفی که در این سفر معنوی بر عهده مسئولان و حجاج می باشد حائزاهمیت است و برنامه ریزی مدون برای مقابله با فرقه سازی از سوی دشمنان از وظایف مهمی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

همتی در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: ضروری است  فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد تا در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، حجاج خریدهای خود را در نمایشگاهی که در استان برپا می شود انجام دهند.

علیرضا کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین نیز در این جلسه اظهارداشت: همه ساله از اول تا هفتم ذیقعده هفته حج آغاز و برنامه های متنوعی برای آن پیش بینی شده و در همه استانهای کشور عملیاتی می شود.

کلانتری افزود: در اولین روز این هفته ضمن دیدار با امام جمعه محترم و استاندار قزوین همایش هایی ویژه بانوان در مسجدالنبی و مترجمان در سازمان حج و زیارت در حال برگزاری است.

مدیر حج و زیارت استان قزوین بیان کرد: در سال جاری از استان قزوین یک هزار و ۲۵۰ زائر به همراه عوامل اجرایی عازم زیارت خانه خدا می شوند تا این سفر معنوی برگزار شود.

کلانتری تصریح کرد: زائران استان قزوین در قالب ۹ کاروان شامل ۵ کاروان مدینه قبل و ۴ کاروان مدینه بعد به حج تمتع عزیمت می کنند که ۶۵۰ نفر آنها را مردان  و 600 نفر آنها را بانوان تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۸ جلسه توجیهی وآموزشی برای زائران برگزار و کتب مخصوص آداب حج نیز تهیه و بین زائران توزیع شده است.

کلانتری یادآورشد: اولین گروه زائران حج تمتع از ۱۱ مرداد ماه به خانه خدا اعزام می شوند و برگشت آنها نیز از ۱۴ و ۱۵ شهریور ماه انجام می شود.

مدیرحج و زیارت استان قزوین اظهارداشت: از زائران درخواست می کنیم به دلیل گرمای هوا در این فصل نکات بهداشتی را کاملا رعایت کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

کلانتری همچنین از حجاج استان خواست برای خرید سوغات و هدایا از داخل کشور اقدام کنند تا فرصت کافی برای زیارت خانه خدا داشته باشند و از فضای معنوی حج بازنمانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز