ششمین بازارچه دائمی صنایع دستی کشور دردست مرمتگران

۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۱۰:۲۹:۴۲
کد خبر: ۵۹۴۳۰۶
ششمین بازارچه دائمی صنایع دستی کشور دردست مرمتگران
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ازاجرای عملیات مرمت طبقه فوقانی تیمچه صرافیان آباده،ششمین بازارچه دائمی صنایع دستی کشور خبرداد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،مصیب امیری اظهار داشت: تیمچه صرافیان آباده اثری به جا مانده از دوران قاجار با مساحت ۱۰۸۰ مترمربع و ۳۶ حجره در حدود ۱۲۰ سال پیش در بافت قدیم شهر بنا شده است و در سال ۱۳۷۶ به شماره ۱۹۳۲ در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردید.
این بنای تاریخی که به عنوان ششمین بازارچه دائمی صنایع دستی کشور محسوب می شود، در دو طبقه بنا شده که طبقه پایین آن با کاربری بازارچه صنایع دستی راه اندازی و طبقه فوقانی آن با اعتبار ۷۵۰ میلیون ریال توسط میراث فرهنگی فارس دردست مرمت می باشد و پس از اتمام عملیات اجرایی مرمت، بمنظور توسعه صنایع دستی شهرستان آباده در اختیار هنرمندان و صنعتگران این شهرستان قرار خواهد گرفت.
هنر منبت آباده شهرت جهانی دارد و نمونه های آن در موزه های جهان به عنوان بهترین اثرهای هنری نگهداری می شود. همچنین گیوه های آباده در نهایت ظرافت و دقت تهیه و در نوع خود بی نظیر می باشد.از دیگر صنایع دستی این شهرستان می توان به گلیم بافی، قالی بافی، جاجیم بافی، پارچه بافی پنبه ای نام برد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز