با حضور وزیر نفت کار نیمه تمام دولت های نهم و دهم به سرانجام رسید؛

افتتاح خط لوله انتقال گاز از عسلویه به مازندران

۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۱۸:۳۴:۱۸
کد خبر: ۵۹۴۶۲۱
افتتاح خط لوله انتقال گاز از عسلویه به مازندران
طرح بزرگ گازرسانی عسلویه- دامغان- کیاسر- ساری عصر سه شنبه با روشن شدن مشعل گاز توسط بیژن زنگنه، وزیر نفت، در منطقه گلما ساری افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ طرح ایجاد خط لوله انتقال گاز عسلویه از استان سمنان به مازندران با هدف پایداری گاز مشترکان استان های شمالی و گازرسانی به روستاهای ییلاقی واقع در جنگل های هیرکانی سرانجام به مرحله نهایی رسید و این طرح یک هزار میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.

اجرای خط لوله 42 اینچ انتقال گاز دامغان- کیاسر- ساری از زمستان سال 86 و پس از نخستین بدعهدی کشور ترکمنستان در تامین گاز مورد نیاز کشورمان در دستور کار قرار گرفت.

این طرح در 6 سال دولت نهم و دهم کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و دولت یازدهم از سه سال پیش تاکنون تمام همت و تلاشش را به بهره برداری از این طرح در سریع ترین زمان ممکن متمرکز کرد تا دیگر زمستان استان های شمالی با افت و یا قطع جریان گاز مواجه نشود.

محمد اسماعیل ابراهیم زاده، مدیرعامل شرکت گاز مازندران، در حاشیه افتتاح این طرح، میانگین روزانه مصرف گاز در استان را 22 تا 26 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: با جریان گاز در خط انتقال 42 اینچ دامغان به ساری، دیگر نیازی به واردات روزانه حدود 10میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان نیست.

وی افزود: اکنون نه تنها وابستگی به گاز ترکمنستان قطع شد، حتی نیاز گاز از طریق لوله های گرگان و رشت نیز کم خواهد شد و مازاد مصرف گاز در استان مازندران زمینه ای برای تامین سوخت واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی را فراهم می کند.

ابراهیم زاده توضیح داد: با جریان روزانه 40 میلیون متر مکعب گاز در خط لوله 42 اینچ دامغان- ساری، علاوه ایجاد پایداری در شبکه گاز خانگی، 13 میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز کارخانه های سیمان، صنایع چوب و کاغذ و نیروگاه نکا به عنوان واحدهای صنعتی مهم استان تامین و گاز مورد نیاز برای یک واحد پتروشیمی نیز ذخیره می شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران همچنین گفت: با پشتیبانی این خط، 300 میلیارد تومان اعتبار برای گاز رسانی به روستاهای مازندران تعریف شده و اکنون لوله گذاری گاز و ایجاد علمک با حضور بیش از 25 پیمکانکار در شهرهای کیاسر، فریم و 160 روستای 2 بخش دودانگه و چهاردانگه ساری و 151 روستای هزار جریب نکا و یانسر بهشهر در حال انجام است.

photo_۲۰۱۷-۰۸-۰۱_۱۹-۲۰-۴۷

photo_۲۰۱۷-۰۸-۰۱_۱۷-۰۷-۳۰

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز