مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

مرکز رشد کسب و کار بانوان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۹:۲۰:۲۹
کد خبر: ۵۹۴۷۴۵
مرکز رشد کسب و کار بانوان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: به‌زودی مرکز رشد کسب و کار بانوان و انجمن صنفی این قشر در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش برنا،فریبا محمدلو قبل از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: توجه به حوزه کسب و کار و ایجاد اشتغال در حوزه بانوان یک نیاز اساسی در استان اردبیل است چرا که تعداد بانوان فارغ‌التحصیل در اردبیل بسیار بالا بوده و نیاز است برای تشویق این فارغ‌التحصیلان برای ایجاد اشتغال و حتی کارآفرینی حمایت‌های گسترده‌ای از آنان صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه به زودی مرکز رشد کسب و کار و انجمن صنفی بانوان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود، افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری نیاز است تا توجه بیشتری به حوزه اشتغال بانوان در اردبیل داشته باشیم که ایشان نیز بارها در سخنان خود به اشتغال و کارآفرینی در حوزه بانوان تاکید داشتند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: در قالب تفاهم‌نامه‌ای که به تازگی بسته شد تسهیلاتی به بانوان فارغ‌التحصیل در استان اعطا می‌شود تا این بانوان از آن در راستای ایجاد زمینه‌های شغلی بهره‌مند شده و دست به کارآفرینی و ایجاد اشتغال زنند.

محمدلو با تاکید بر اهمیت گسترش حوزه کسب و کار بانوان در کشور گفت: گسترش و بسط حوزه کسب و کار بانوان نه تنها در حوزه استانی بلکه در کل کشور باید مدنظر مسئولان قرار گیرد تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌های انکارناپذیر بانوان در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف به اقتصاد واقعی دست یافت.

وی بیان کرد: به منظور آزادی افکار و آزادی عمل بانوان در حوزه اشتغال و کارآفرینی باید آسیب‌های اجتماعی پیرامون این بانوان شناسایی و ریشه‌کن شوند که در این زمینه 11 نشست تخصصی آسیبهای اجتماعی با هدف بررسی این آسیب‌ها و ارائه راهکار در استان اردبیل برگزار شده که علاوه بر این در قالب جلسات متعدد و مختلفی ما به بررسی و برطرف کردن مشکلات اشتغال حوزه بانوان در اردبیل نیز پرداختیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اهمیت ازدواج ساده و ترویج آن در بین نسلهای امروزی را ضروری عنوان کرد و گفت: باید بانوان و آقایان جوان ما با بهره‌گیری از سیره ناب حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین الگوگیری از آن به ترویج روشهای ازدواج ساده در جامعه بپردازند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز