حادثه تیراندازی به شهرداری چمران تکذیب شد/شایعه پراکنی یک حادثه بر خلاف اصول خبرنگاری

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۱۱:۵۲:۲۴
کد خبر: ۵۹۶۳۳۱
حادثه تیراندازی به شهرداری چمران تکذیب شد/شایعه پراکنی یک حادثه بر خلاف اصول خبرنگاری
شهردار شهر چمران حادثه تیراندازی به شهرداری چمران را که در برخی سایت ها و فضای مجازی به عنوان تیتر یک اخبار مطرح شده بود، تکذیب کرد.

ابراهیم بریهی در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: روز گذشته در خصوص تیراندازی به شهرداری چمران شایعاتی در فضای مجازی و بعضی سایتها مطرح شده بود که این مسئله را کاملا رد کرده و تکذیب می کنم.

وی ادامه داد: شهرداری شهر چمران به منظور استفاده تیم ورزشی تیراندازی به اهداف پروازی، فضای بازی را احداث و در اختیار وزشکاران این تیم قرار داده است که روز گذشته با حضور مسئولان این هیئت ورزشی و مسئولان شهری، فعالیت این تیم در این مکان آغاز شد.

شهردار چمران بیان کرد: اما متاسفانه رسانه ها و خبرنگاران به جای بیان واقعیت و پوشش خبری این اتفاق مثبت، شایعه پراکنی کرده و باعث تشویش افکار عمومی و نا امنی روانی در سطح شهر و جامعه شدند که این امر با روح و حرفه خبرنگاری همخوانی ندارد.

وی تصریح کرد: خبرنگاران در انتشار این خبر هیچ گونه تماسی با مدیران شهری و بنده به عنوان شهردار نگرفته و بدون رعایت اصول خبرنگاری این شایعه را پخش کردند که گلایه مسئولان شهر چمران را به دنبال داشته است. در حالی که خبرنگاران باید در امر اطلاع رسانی، اصول ابتدایی حرفه خود شامل اطلاع دقیق، به موقع و صحیح خبر را رعایت کرده، سپس به تهیه خبر و انتشار آن اقدام کنند.

شهردار چمران اظهار کرد: در شهر چمران اقوام و عشایر مختلفی زندگی می کنند که بعضا در مراسمات خود از تیراندازی و استفاده غیرمجاز از اسلحه استفاده می کنند که احتمالا صدای تیراندازی از این مراسمات بوده در حالی که هیچ گونه تیراندازی به مجموعه شهرداری چمران اتفاق نیفتاده بود.

وی ضمن تشکر از خبرنگار خبرگزاری برنا به خاطر تماس با مسئولان برای کسب صحت خبر منتشر شده، گفت: با امید به اینکه از این پس شاهد انتشار اینگونه اخبار نباشیم، از جنابعالی هم به خاطر جویا شدن اصل ماجرا و پیگیر صحت و سقم خبر تشکر می کنم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز