"دبیرهیئت دوچرخه سواری استان لرستان" درگفت وگوی اختصاصی با برنا:

یک نقره ویک برنز سهم رکاب زنان لرستانی در مسابقات قهرمانی بزرگسالان "پیست" کشور/با کمترین امکانات توانایی مان را به رخ می کشانیم/ شرکت در مسابقات بدون تمرین در پیست

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۱۶:۰۴:۲۰
کد خبر: ۵۹۷۱۵۳
یک نقره ویک برنز سهم رکاب زنان لرستانی در مسابقات قهرمانی بزرگسالان پیست کشور/با کمترین امکانات توانایی مان را به رخ می کشانیم/ شرکت در مسابقات بدون تمرین در پیست
"بهروز فرزاد "در گفت وگوی اختصاصی با برنا گفت:بدون تمرین در پیست وبا کمترین امکانات وتجهیزات ممکن توانایی خود را درمسابقات نشان می دهیم.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ فرزاد با اشاره به کسب دو مدال توسط رکاب زنان لرستانی در مسابقات بزرگسالان قهرمانی کشورماده "پیست" اظهارداشت: تیم آینده لرستان در این مسابقات توانست دومدال یک نقره توسط "میثم امینی" در رشته اسکرچ و یک برنز توسط "آرشام فرزاد" در رشته آمینیوم کسب کند.

وی افزود: این مسابقات در ماده پیست  ودر کلیه رشته های  سرعت ونیمه استقامت وپیست انجام گرفت که رکاب زنان ما علاوه بر این دومدال  توانستند در رده های چهارم تا ششم نیز خودرا نشان دهند.

فرزاد با اشاره به سطح مطلوب مسابقات تصریح کرد: البته این دوره ازمسابقات نسبت به سال گذشته کمی پایین تر آمده بود چون یکسری از بچه ها به خاطر تست سلامتی فدراسیون  محروم شده بودندکه این شرایط از یکسری جهات به نفع ما  واز جهاتی دیگر به ضرر ما بود چون ما با قدرت  پنجاه درصدی دراین مسابقات شرکت کرده بودیم.

*به خاطر کمبود تجهیزات به رده چهارم تنزل کردیم

وی با بیان اینکه  طی هشت سال گذشته تیم لرستان  همیشه جزء سه تیم برتر کشوربوده است ،عنوان کرد: متاسفانه  دراین دوره از مسابقات  به علت تجهیزات ونبود امکانات لازم ونداشتن دورکابزن شاخص مان یعنی " آروین معظمی گودرزی" و"شهاب جدید الاسلام" تیم ما در رده چهارم  قرارگرفت.

فرزاد با بیان اینکه در این مسابقات از نظر تجهیزات به شدت مشکل  داشتیم ،ادامه داد: آنچنانکه یکی از رکاب زنان ما به نام آقای مرادی داشت نتیجه خوبی در این مسابقات می گرفت ولی با نقص فنی که در حین مسابقه برایش ایجاد شدنتوانست جایگاه خوبی پیدا کند واصولا همه این مشکلات دست به دست هم داد وباعث شد تا ماازبین سه تیم برتر کشور به تیم چهارم تنزل پیدا کنیم .

*دعوت از 4رکابزن به تیم ملی

این مربی تیم ملی دردرخصوص دعوت رکاب زنان لرستانی به اردوی تیم ملی نیز یادآورشد: ، طبق صحبتی که با آقای سلگی مدیر تیم های ملی داشتیم قرار شده است ماه آینده یعنی بعد از لیگ برتر جاده که در بروجرد برگزار خواهد شد 4رکاب زن از تیم لرستان  به اردوی تیم ملی دعوت شوند که  در این میان 3 رکاب زن مثل "آرشام فرزاد" و"امین مرادی" و"میثم امینی" در بخش استقامت ونیمه استقامت دعوت می  شوند ویک نفرهم به نام "مهدی امین سرداری" در بخش سرعت دعوت خواهد شد .

فرزادبا اشاره به حضور تیم ملی در مسابقات آسیایی  داخل سالن ترکمستان وتور آذربایجان یا ایران در مهرماه آینده  ،اضافه کرد:  خوشبختانه شرایط هرکدام از رکاب زنان ما به گونه ایی مطلوب  است که صددرصد جزء منتخبین تیم ملی می شوند.

وی با اشاره به حضور تیم جوانان در مسابقات انتخابی قهرمانی کشور نیز گفت: در خصوص تیم رده جوانان کلا سه نفر شرکت کننده داریم چون بقیه نفرات ما رده نوجوان بودند که تجربه شرکت درمسابقات را ندارند  که در میان این سه رکاب زن جوان ،"کسری باقر پور" دوچرخه سوار خوشنام وآینده دارمان حضور دارد  که امیدواریم با رکوردهایی که ثبت کرده است سه مدال در مسابقات قهرمان کشوری رده جوانان کسب کند.

*نگاه مطلوب کارشناسان به سطح فنی رکابزنان تیم لرستان

بهروزفرزاد نگاه کارشناسان ومربیان ارشد تیم ملی را به رکاب زنان لرستانی  از لحاظ فنی  مطلوب وجالب دانست و اظهار کرد: "محمد امین مرادی"  از رکابزنان خوب  تیم لرستان در رده سنی امیدوزیر بیست وسه سال  است والان جزء نفرات برتر زیربیست وسه سال کشور محسوب می شود که با توجه به دعوت مدیر تیم های ملی از مرادی احتمالا این رکابزن بتواند درمسابقات قهرمانی جهان شرکت کند ؛همینطور قدرت استعداد دوچرخه سواری دیگر رکاب زن مان "آرشام فرزاد" سرمربی تیم ملی را هم متعجب  کرده بود وباعث شد تا همه توجه خاصی به او داشته باشند چون  "آرشام فرزاد "دوسه سالی از قهرمانی  دور بوده ومدالی کسب نکرده بود ولی در این مسابقات در رشته آمینیوم که سنگین ترین رشته پیست است توانست مدال برنز را کسب کند که رکورد خوبی بود.

وی ادامه داد: همچنین دیگر رکابزنمان "مهران امینی" هم که از دوچرخه سواران باسابقه وصاحب مدال برنز آسیایی وعضو تیم ملی بوده است با مدال نقره ایی که در این مسابقات  کسب کرد حتما به اردو دعوت می شود وامیدواریم در اردونیز جزء نفرات برتر باشد تا بتواند به مسابقات قهرمانی آسیا وتور ایران اعزام شود .

فرزاد در ادامه گفت وگوی خود با برنا نقاط مثبت تیم "آینده "لرستان را در این مسابقات کسب دو  مدال" آرشام فرزاد" و "مهران امینی" وتاثیر آن بر بروز قدرت تیم دوچرخه سواری لرستان  دانست وافزود: کسب این دومدال تاثیر خوبی داشت وکلا پازدن بچه ها خوب بود ولی نقطه ضعف تیم ما  تجهیزات کم بود چون اگر تجهیزات به روزی داشتیم رکاب زنان لرستان بهتر درخشش داشتند ونتایج بهتری می گرفتیم .

*با این همه استعداد بدون پیست تمرین می کنیم/ازاین وضعیت ناراحتم  

وی با بیان اینکه  تجهیزاتمان  به پنج سال قبل تعلق دارد  عنوان کرد: به عنوان مربی تیم ملی وکسی که چندین سال دوچرخه سواری کردم وعضو تیم ملی بودم ودر سطوح ملی رکاب زدم پس از این همه سال به خاطر این سطح پایین تجهیزات که داشتیم خیلی ناراحت شدم ؛چرا باید با این وضعیت در مسابقات شرکت کنیم وبا این همه پتانسیل واستعدادی که در استان مان وجود داردسطح امکانتمان تا این حد باشد؟ درحالیکه با این همه استعداد  می توانیم در سطح بسیار بالایی قرار بگیریم وبا تیمهایی مثل مشهد وتهران واهواز...که از خودشان پیست دارند رقابت کنیم ولی ما علاوه براینکه پیست برای تمرین  نداریم حتی تجهیزات مان هم در سطح آنها نیست ولی با این امکانات وتجهیزات فنی بسیار کم وبدون تمرین در پیست داریم با آنها رقابت می کنیم.

فرزاد بااشاره به  اینکه با دوچرخه های تعمیر شده در مسابقات شرکت می کنیم ،اظهارداشت :"میثم  امینی" می توانست نتیجه خوبی بگیرد ولی چون سایزدوچرخه اش به قامت او کوچک بود عملکردش را پایین آورده وروی رکاب زدنش تاثیر عکس داشت ولی با این همه خودش را نشان داد چون در حین مسابقه به او گفتم  میثم ما همین را داریم باید بسوزیم وبسازیم وخودرا نشان دهیم .

این مربی تیم ملی دوچرخه سواری یادآورشد: برای من مربی این مشکلات بسیار سنگین وسخت است چون وقتی این همه استعداد وتوانایی را در بچه ها می بینم ولی تجهیزات کمی در اختیارداریم ناراحت کننده است وجای گله مندی وناراحتی دارد .

بهروزفرزادبیان کرد: ما از 100درصد تجهیزات فقط 50 درصد را داریم واز این 50 درصد هم امکاناتمان فرسوده ومال گذشته است که ما همه آنها را تکه تکه وسالی یکبار خریداری کردیم؛ هیچکدام لوازم ما به روز رسانی نشده است  درصورتیکه با به روز رسانی لوازم  هم  وسیله  تیم های باشگاهی مان وهم در مسابقات قهرمان کشور وانتخابی تیم ملی می توانیم نتایج بهتری بگیریم.

*احتمال افت دوچرخه سواری لرستان/لزوم نگاه ویژه مسئولین 

وی  تاکید کرد:  الان هرسال ما باید این حرفهارا بزنیم  تا صدایمان به گوش مسئولین برسدوبه آنها اعلام کنیم  که اگر در سالهای آینده رشته دوچرخه سواری در لرستان  افت کرد ونتوانستیم مثل گذشته  جایگاهی کسب کنیم آنها  آگاه باشند و بدانند که ماقبلا  این اطلاع رابه انها  داده بودیم .

دبیر هیئت دوچرخه سواری لرستان با بیان اینکه ما بدون تمرین در پیست درمسابقات شرکت می کنیم  گفت: در همین مسابقات رکاب زنان اصفهان ،تهران ومشهد یک هفته زودتر درمحل این مسابقات واقع درمجموعه آزادی تهران اردو زده بودند وبرای شرکت در مسابقات آماده می شدند ولی ما یک روز قبل از مسابقات ودقیقا شب همان مسابقات درمحل  حاضر شدیم  آنچنانکه  آرشام فرزداد تاروز  شرکت درمسابقات ،داخل پیست نرفته بود؛این شد که  این رکابزن ما در اولین مسابقه تخصصی اش رشته "اسکرچ" نتوانست نتیجه بگیرد؛ چون خودش را گم کرد وبالاخره درمسابقه اول پنجم شد ولی درمسابقات بعدی خودش را پیدا کرد وتوانست نتیجه خوبی بگیرد وبرنز را کسب کند چون با پیست سروکار پیداکرد.

بهروز فرزاد با تاکید براین نکته که  با حداقل امکانات وچیزی که در اختیارداریم درمسابقات شرکت می کنیم گفت: با همین  سطح از تجهیزات کم در این مسابقات شرکت کردیم واین نتایج را گرفتیم .

این مربی لرستانی تیم ملی  با بیان اینکه مسئولین باید به رکابزنان این استان بها بدهند ونگاه مثبتی وتوجه ویژه ایی  به دوچرخه سواری استان داشته باشند، خاطر نشان کرد: اگرالان  به اندازه برخی از رشته های دیگر به این رشته توجه  می شد تیم "آینده" لرستان می توانست در آسیا صاحب کرسی شود ونام  لرستان  را در آسیا مطرح کند.

گفت وگو : رضا جودکی نژاد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز