استاندار خوزستان:

مطبوعات طلایه دار دفاع از مرزهای حقوق اساسی جامعه و مردم هستند

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۱۱:۳۰:۴۹
کد خبر: ۵۹۷۴۳۳
مطبوعات طلایه دار دفاع از مرزهای حقوق اساسی جامعه و مردم هستند
استاندار خوزستان گفت: مطبوعات همواره طلایه دار دفاع از مرزهای حقوق اساسی جامعه و مردم بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در مراسم جشن روز خبرنگار عنوان کرد: خبرنگاری یعنی امانت داری، مسئولیت، تعهد و دلسوزی و خبرنگاران همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی همین قشر است.

وی ادامه داد: روز 17 مرداد یا همان روز خبرنگار، مجاهدت مردان و زنانی را یادآوری می کند که در جستجوی حق و طالب حق بوده و هستند.

استاندار خوزستان بیان کرد: خبرنگاران همیشه با بر دوش کشیدن پرچم آگاهی بخشی در مسیر حق گام برداشته اند و به رغم تمام تنگناها و ناملایمات انجام وظیفه کرده اند.

شریعتی اظهار کرد: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی و اهالی آن دیده بانان هوشیار جامعه به حساب می آیند و همواره طلایه دار دفاع از مرزهای حقوق اساسی جامعه و مردم بوده و هستند.

وی افزود: مطبوعات، خبرنگاران و روزنامه نگاران همیشه مانند سدی محکم در برابر سواستفاده های احتمالی از قدرت در چرخه نظام مدیریتی ایستاده اند و اگر این قشر به وظیفه ذاتی و اساسی خود به عنوان رکن چهارم دموکراسی عمل کنند و محدویت های مشکل ساز سد راه آنها نشود، می توانند وظیفه خود را در برابر این سواستفاده های احتمالی به عنوان سدی مستحکم انجام دهند و باید گفت مطبوعات و خبرنگاران در ارتقای کیفیت فرهنگ عمومی و جهت دهی به آن نقش اساسی داشته اند.

استاندار خوزستان گفت: انتقاد و حتی تخطئه یک موهبت الهی به حساب می آید و باید از آن استقبال شود و چنانچه انتقادی می شود حتی اگر کاملا صحت نداشته باشد نباید موجبات ناراحتی و دلخوری مسئولان را فراهم آورد. باید در مقابل انتقادات قدرت تحمل داشته باشیم و با صبر و حوصله تلاش کنیم تا جامعه ای ایجاد کنیم که هیچکس از انعکاس و ارائه نظر و تحلیل هراسی نداشته باشد و استرسی به خود راه ندهد.

شریعتی افزود: در طول یک سال گذشته از نزدیک شاهد سخت کوشی های خبرنگاران را در راستای بیان واقعیت ها و محرومیت های استان بوده ام و دریافتم که این اقدامات در جهت پیشبرد اهداف عالی نظام، کشور و ستاندن حقوق حقه استان توسط خبرنگاران صورت گرفته است پس باید تا آنجا که در توانمان است به مشکلات خبرنگاران و مسائل آنها از جمله امنیت شغلی شان توجه و رسیدگی شود.

وی بیان کرد: خانه مطبوعات به عنوان مأمن و جایگاهی برای پیگیری مسائل و مشکلات خبرنگاران و جامعه مطبوعات باید با همکاری همه دستگاه های استان بتواند به وظیفه خود عمل کند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: همه مسئولان باید احترام به خبر و رسانه را به عنوان یکی از امور اصلی قرار دهند و عدم شکایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه حتی به فرض نقصان و کوتاهی، مورد توجه مدیران و دستگاه ها قرار بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز