معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان :

حل مشکلات و حواشی حوزه ی موسیقی در بروجرد/اجرای بدون حاشیه "علیرضا قربانی" و "رضا صادقی" در بروجرد

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۱۱:۴۰:۴۹
کد خبر: ۵۹۷۴۴۱
حل مشکلات و حواشی حوزه ی موسیقی در بروجرد/اجرای بدون حاشیه علیرضا قربانی و رضا صادقی در بروجرد
"شیرزادبسطامی گفت : با تعامل و گفتگو می توان فشارهای بیرونی بر فرهنگ و هنر را کاهش داد .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ،  بسطامی در  دیداربا هنرمندان و اصحاب فرهنگ بروجردضمن اشاره به رابطه ی تنگاتنگ فرهنگ و هنر ، اظهارداشت : فرهنگ یک اتفاق و یک مفهوم نیست ، بلکه یک پدیده ی جامعه ساز است که پایدار بوده و نیاز به ارتقاء دارد .

وی گفت : آن چیزی که این مفهوم سیال را ارتقاء و رشد می دهد هنر است که می تواند موجب بلوغ و اوج گیری یک فرهنگ شود .

بسطامی  ، هنر را مزین به خلاقیت دانست و تصریح کرد : این ویژگی هنر در سایه ی پشتوانه های فکری هنرمند ، شکل ظاهری پیدا کرده و به یک اثر هنری تبدیل می شود و هر چه این پشتوانه های فکری قویتر باشند ، اثر هنری نیز ماندگارتر خواهد بود .

وی  با اشاره به اینکه بروجرد سرزمین فرزانگان و فرهیختگان است ، یادآورشد : در این دیار بزرگانی همچون آیت الله العظمی بروجردی ، زرین کوب ، شهیدی ، اوستا و بسیاری دیگر از چهره های شاخص فرهنگی ، هنری و مذهبی کشور رشد یافته اند و انتظار می رود با این پشتوانه ی بلند ، رویداد ها و اتفاقات بزرگ فرهنگی و هنری در این شهرستان بیش از پیش به وقوع بپیوندد .

بسطامی با اشاره به حل مشکلات و حواشی حوزه ی موسیقی در بروجرد ، عنوان کرد : با نگاه ویژه ی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه ی اداره کل و همچنین همراهی و مساعدت مسئولین شهرستان ، موضوع برگزاری کنسرت ها و اجراهای موسیقی در بروجرد حل و فصل شد و خوشبختانه شاهد برگزاری بدون حاشیه ی دو اجرای موسیقی توسط علیرضا قربانی و رضا صادقی در این شهرستان بودیم که جا دارد از فعالین و هنرمندان این حوزه در بروجرد نیز تشکر کرد .  

وی ادامه داد : ما پیشانی فرهنگ سازی در جامعه هستیم ، ولی متاسفانه بودجه ها و اعتبارات اختصاص یافته به وزارت و زیر مجموعه های آن در کل کشور  به میزان کافی نیست که این موضوع موجب ایجاد مشکلات عدیده ی مالی به خصوص در انجمن های فرهنگی و هنری شده است .

بسطامی خاطر نشان کرد : آنچه از حمایت های مالی مهمتر است ، تشویق ها و حمایت های معنوی است که می تواند به ایجاد انگیزه در بدنه ی فرهنگ و هنر انجامیده و فشارهای این حوزه را کاهش دهد که خوشبختانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این زمینه موفق عمل کرده و ما شاهد رشد چشمگیر فعالیت های فرهنگی و هنری فاخر در دولت تدبیر و امید در سطح استان هستیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز