بی تقوایی تلگرامی ها در حمله به شهردار ورامین

۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۱۱:۵۹:۳۹
کد خبر: ۵۹۸۲۸۷
بی تقوایی تلگرامی ها در حمله به شهردار ورامین
حاشیه های برگزاری روز خبرنگار توسط شهرداری ورامین چند روزی است بر سر زبان ها افتاده اما نکته مهم عملکرد عجیب برخی از رسانه ها است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران ،از  چند روز پیش  برخی کانال های تلگرامی در منطقه ورامین  اعلام‌ کردند شهرداری ورامین برای مراسم  تجلیل از خبرنگاران بیش از ۶۰ میلیون هزینه کرده و فقط شام مراسم ۴۰ میلیون شده است.

شهرداری ورامین مانند همه ارگان ها، نهادها و ادارات همه ساله در  روز خبرنگار برای تجلیل و تقدیر از اصحاب رسانه  مراسمی تدارک دید و این امر بدیهی است که روز معلم ،روز پزشک، روز اصناف و ... داشته باشیم و بی انصافی هست در این کشور ۲۴ ساعت به نام خبرنگاران نباشد و مراسمی برگزار نشود آن هم روزی که به نام ‌یک خبرنگار شهید است.

 نکته قابل توجه برای اولین بار که حتی قابل تقدیر و تشکر است روابط عمومی شهرداری ورامین  اقدام  به دعوت از خبرنگاران بر اساس لیست خانه مطبوعات شهر ورامین و استان تهران کرد و تعدادی از خبرنگاران استان تهران که عموما رابطین خبری خانه مطبوعات استان بودند را دعوت کرد که تمامی خبرنگاران حاضر در مراسم  از این اقدام ‌تشکر کردند.

این دعوت یک اولین دیگر هم داشت و خبرنگاران برای اولین بار به همراه خانواده دعوت بودند.

بالاخره یکبار هم خانواده یک خبرنگار  در عمر کاری خود مشاهده کرد به پدر،فرزند و همسرش در مراسمی به خاطر شغل پر استرس خبرنگاری احترام گذاشتند (مگر معلمین  ،پزشکان و... دوست ندارد همسران انها در مراسم تجلیل حضور داشته باشند؟)که باز هم خبرنگاران از این اقدام شهرداری ورامین  تشکر کردند

مراسم فوق  با حضور فرماندار ورامین ، معاونین و بخشداران، مدیران شهرداری  و سخنرانی ویژه فرماندار و شهردار ورامین  در حد عالی با بهترین مجری ،بهترین طنز پرداز اجرا شد تا خبرنگارها حداقل یک روز به فکر شکایت ها و بی پولی ها و بیمه نباشند

 دقیقا بعد از پایان مراسم ادمین های کانال های تلگرامی که  قاعدتا به مراسم دعوت نبودند اقدام به بی اخلاقی کردند و متن نامه ای جعلی از شهرداری ورامین را منتشر کردند که در آن مدعی شده بودند هزینه شام مراسم  40 میلیون تومان شده است

 با یک حساب سر انگشتی  به سادگی می توان فهمید این خبر کذب و از سر عقده گشایی ها و کینه ورزی عده ای ادمین هست که احساس کردند باید به مراسم روز خبرنگار دعوت می شدند

 تعداد مهمانان مراسم فوق 200 نفر بود و اگر گران ترین غذا یعنی شیشلیک را حساب کنیم (پرسی ۶۰ هزار تومان)کل هزینه  غذا می شود ۱۲ میلیون  تومان که اصلا هم چنین غذای  در مراسم وجود نداشت و مانند همه مراسم ها غذای عرف بود ،پس حاشیه سازان  این چهل میلیون را از کجا اوردند ؟؟

 بعد از انتشار چنین مطالبی خبرنگار .... در ورامین  که اتفاقا به دلیل نداشتن حکم  در لیست خانه مطبوعات ورامین حضور نداشت و به مراسم دعوت نبود ،در اقدامی غیر حرفه ای و به دور از اخلاق اقدام به باز نشر مطلب در کانال خبرگزاری..... در استان تهران کرد و خبرگزاری... نیز ذوق زده بدون بررسی مدارک و مستندات خبری این خبر را در کانال اصلی خبرگزاری منتشر کرد

 این در حالیست که به دلیل نبود مدارک و مستندات کافی این خبرگزاری حاضر نشد خبر را به صورت رسمی در خروجی خبرگزاری قرار دهد و  به کانال های  تلگرامی بسنده کرد.

  بعد از گذشت چند روز خبرگزاری ..... اقدام به حذف خبر از خروجی کانال های خود کرد  و سوال اینجاست که اگر خبر صحت داشت پس چرا خبر حذف شد ؟ آیا خبرنگار و رسانه حرفه ای باید به شنیده ها و مطالب کانال های تلگرامی استناد کند و ابروی افراد به ویژه هم قطاران و همکاران  خود  را ببرد.

 و سوال دوم نیز  اینجاست که ایا مطالب خبرگزاری ...... علیه دولت نیز مانند این خبر بدون تحقیق و بررسی مدارک است ؟    

 قطعا خبرنگاران مانند اقشار دیگر حق دارند  یک روز را در کنار  مسئولان و  همکاران  جشن بگیرند و اقدام مناسب شهرداری ورامین در برگزاری با شکوه روز خبرنگار  با دعوت از خبرنگاران رسمی و مجوز دار باید  الگوی مناسبی برای ادارات و نهادهای باشد که نگاهشان به خبرنگار فقط  برای انتشار اخبار تمجید و تعریفی است.

 انتظار  خبرنگاران ورامین از خبرگزاری ...  اینست  احترام همکاران وهم صنفی های خود در شهرستانها  را نگه می داشت و با تامل و دقت بیشتر اقدام به انتقاد  می کردند و  ملاک را بر  این قرار می دادند که هیچ خبرنگاری  در مراسمی که بیت المال اسراف شود حاضر نمی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز