"ساکی " در نشست خبری با اصحاب رسانه :

بهره برداری ۲۳۵ پروژه در سال آینده/بهره برداری از ۱۴ طرح بهداشتی، درمانی در استان طی هفته دولت /توسعه بیمارستان شهدای عشایر

۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۱۴:۴۷:۲۱
کد خبر: ۶۰۳۴۸۷
بهره برداری ۲۳۵ پروژه در سال آینده/بهره برداری از ۱۴ طرح بهداشتی، درمانی در استان طی  هفته دولت /توسعه بیمارستان شهدای عشایر
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از بهره برداری 235 پروژه در سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ کورش ساکی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان با بیان این مطلب افزود: پروژه های احداث بیمارستانی نیازمند مدت زمان طولانی هستندو احداث بیمارستان الیگودرز 25سال طول کشید .

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه بیمارستان شهدای عشایر هستیم ،خاطر نشان کرد:امیدواریم با بهره برداری از بیمارستان های کوهدشت و دورود و احداث بیمارستان جایگزین شهدای عشایر شاهد افزایش تعداد تخت های بیمارستانی استان باشیم.

ساکی از کمبود 1500 تخت بیمارستانی در لرستان خبردادویادآورشد:در حال حاضر میانگین کشوری در حوزه تخت های بیمارستانی 2/3 تخت است وسرانه تخت‌های بیمارستانی در لرستان به ازای هر 1000نفر به 2/6 تخت می‌رسد.

 وی با بیان اینکه تا سال 92 به ازای هر هزار نفر در استان 0.8 تخت وجود داشت ،تصریح کرد:اضافه کردن تخت به مجموع تخت های بیمارستانی ساز و کار راحتی نداردولی درصدد هستیم تا طی 2 تا 3 سال آینده تعداد سرانه تخت های بیمارستانی استان را به ازای هر 1000 نفر به2/6 تخت برسانیم. رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه از  جذب یک فروند بالگرد امدادی دیگر به استان خبرداد واظهار کرد:سالانه 2 میلیارد تومان صرف هزینه های اعزام بالگرد، نگهداری و حقوق خلبانان آنها می شود ولی با صرف این هزینه  ها استقرار دو بالگرد در الیگودرز و خرم آباد میزان مرگ و میر مادران باردار را کاهش داده است.

ساکی با بیان اینکه بالاترین آمار مرگ و میر در لرستان بیماری های قلبی است ،عنوان کرد:  در قبل بیماران حتی حاضر نبودند روی خیلی از تخت های بیمارستانی بستری بشوند.

وی  درادامه  با بیان اینکه طرح تحول خدمات شایانی را به کشور ارائه کرد از بهره برداری از 14 طرح بهداشتی، درمانی در استان طی  هفته دولت خبردادو خاطر نشان کرد: در مجموع 35 میلیارد تومان برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.

ساکی  همچنین تصریح کرد:سالیانه 1200نفر در دانشگاه علوم پزشکی لرستان استخدام می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز