مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری

فعالیت بیش از ۶ هزار عضو شورا در آذربایجان غربی

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۵:۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۱۰۱۶۸
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گفت: بیش از ۶ هزار عضو شورا در آذربایجان غربی فعالیت می کنند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: ۶ هزار و ۹۹۳ نفر عضو اصلی در شورای اسلامی شهر و روستای این استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۶ هزار و ۷۵۶ نفر در شوراهای روستاها و ۲۳۷ نفر در شوراهای شهری فعالیت دارند.

سیف الله مطلبی در کارگاه آموزشی یک روزه شوراهای اسلامی آذربایجان غربی در ارومیه افزود: ۴۳ شهر این استان دارای شورای شهر و شهرداری بوده و ۲ هزار و ۱۰ روستا نیز که انتخابات شورا در آنها برگزار شده، دارای شورای روستا و دهیار است.

به گفته وی همه افرادی که به شورای اسلامی شهر یا روستا وارد می‌شوند، در حوزه مدیریت شهری تخصص ندارند و فضای آموزش و انتقال تجربه به اعضای جدید باید فراهم شود.

وی ادامه داد: اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستا برای حل مسائل رفاهی و مشکلات معیشتی مردم به یادگیری قوانین و اختیارات شوراها نیاز دارند.

وی ادامه داد: شوراهای شهر باید در انتخاب شهردار به مسئله کارآمدی، توانایی، تجربه و سطح دانش توجه کرده و سپس نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند.

مدیرکل امور استان های شورای عالی استان های کشور با دعوت از اعضای شوراهای اسلامی برای تعامل بیشتر با حاکمیت، گفت: تعامل بین حاکمیت و شوراهای اسلامی در کاهش مشکلات مردم موثر است.

علی احمدی روز افزود: هدف امام راحل از تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، خدمت به مردم و تسهیل امورات زندگی مردم در جامعه بوده است و این مهم تنها در سایه تعامل با حاکمیت میسر می شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد مشکلات اعضای شوراهای اسلامی کشور در شوراهای حل اختلاف نیز ناشی از نداشتن تفاهم و تعامل این اعضا با یکدیگر است، ادامه داد: تفاهم بین اعضای شورا بسیار حائز اهمیت است و این اعضا باید به عنوان منتخبان مردم به سوگند و گفته های خود وفادار باشند.

به گزارش ایرنا این کارگاه آموزش یک روزه با حضور حدود ۳۰۰ نفر از اعضای شوراهای آذربایجان غربی در سالن اجتماعات اداره کل توزیع برق این استان برگزار شد و مسائل و مشکلات شوراها و قوانین این نهاد در این همایش مورد بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز