خدابخش:دولت از طرح های تولیدی حمایت ویژه دارد/حمایت دولت از صنعت پوشاک و گل و گیاه در اردبیل

۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۷:۴۹:۴۸
کد خبر: ۶۱۰۲۵۸
خدابخش:دولت از طرح های تولیدی حمایت ویژه دارد/حمایت دولت از صنعت پوشاک و گل و گیاه در اردبیل
سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط دولت پرداخت شد و امسال پرداخت تسهیلات منوط به مراجعه به کلینیک های مشاوره سرمایه گذاری شده است

به گزارش برنا،خدابخش در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی اردبیل تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با انجمن پوشاک ایران در راستای نامگذاری سال به تولید و اشتغال انجام شده و قرار بر این است که در 20 روستا توسط این شرکت کارگاه تولیدی لباس احداث شود که در هر کدام 60 نفر از جوانان روستایی فعال مشغول به کار می‌شوند.

وی با اشاره به این که در روستاها فقط دوخت این لباس‌ها به انجام می‌رسد، افزود: همزمان با فعالیت انجمن پوشاک ایران در روستاهای استان شرکت پوشاک استان اردییل در مرکز استان نیز شروع به کار می‌کند و در روستاهای استان لباس‌های تولید شده دوخته می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: یک هزار و 370 نفر در راستای اجرای این طرح در استان اردبیل مشغول به کار می‌شوند که طراحی اصلی و فورش بر عهده انجمن پوشاک ایران در تهران خواهد بود و به صورت مشترک طراحی، تامین پارچه و بسته‌بندی نیز در کارگاه‌های استان اردبیل است که طبق تقسیم‌بندی لباس‌های تولید شده در استان اردبیل متعلق به بخش بانوان خواهد بود.

خدابخش تصریح کرد: برای فعالیت این طرح دو مورد وام در استان اردبیل پرداخت می‌شود که یک مورد به کارگاه‌های روستایی و مورد دیگر نیز به شرکت مستقر در مرکز استان اردبیل تعلق می‌گیرد و از آنجایی که وام بانکی 18 درصد است تسهیلات 9 درصدی به این واحدها ارائه می‌شود و مابقی نیز از محل اعتبارات فنی و اعتباری استان تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 70 میلیارد تومان در قالب این طرح در استان اردبیل سرمایه‌گذاری شود و امیدواریم که این طرح در راستای رونق تولید و اشتغال در استان اردبیل مفید واقع شود.

خدابخش همچنین در خصوص تولید گل و گیاه افزود:در استان اردبیل ۴۵۰ نوع گیاه دارویی شناسایی شده که قابلیت ایجاد ارزش‌افزوده بالایی را دارد.

وی با بیان اینکه تهیه و فروش دمنوش گیاهی نمی‌تواند منجر به ارزش‌افزوده شود، ادامه داد: ما نیازمند تبدیل گیاهان دارویی به داروهای گیاهی، عطریات و لوازم‌آرایشی هستیم تا بتوان به ارزش‌افزوده دست یافت.

استاندار اردبیل متذکر شد: هر چند نزدیک به ۴۵۰ نوع گیاه دارویی از دامنه کوه سبلان شناسایی شده اما در تمامی شهرستان ها گونه های گیاه دارویی وجود دارد که می توان با ایجاد کارخانه های داروهای گیاهی ایجاد ارزش‌افزوده کرد.

خدابخش همچنین با تاکید به ضرورت حمایت از ایده ها و طرح های کارآفرینی جوانان در حوزه های مختلف در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ارائه مشاوره های لازم به سرمایه گذاران استان تاکید کرد.

وی افزود: در وضعیت فعلی مشکل اغلب واحدهای تولیدی مکان یابی اشتباه است چرا که بی توجه به این موضوع مکانی انتخاب شده و در ادامه از بخش دولتی تقاضا شده امکانات ایجاد کند.

استاندار اردبیل تاکید کرد: علاوه بر این مشکلاتی در تهیه طرح توجیهی اقتصادی دیده می شود که لازم است این نیازمندی واحدها از طریق مشاوران پاسخ داده شود.

به گفته خدابخش دولت از طرح های تولیدی حمایت ویژه دارد بطوریکه سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و امسال پرداخت تسهیلات منوط به مراجعه به کلینیک های مشاوره شده است.

وی همچنین افزود: علاوه بر دریافت مشاوره استانداردسازی تولید و خدمات نیز مورد تاکید بوده و با هدف بهبود بهره وری استانداردسازی می بایست مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز