معاون اجتماعی بهزیستی قزوین عنوان کرد:

افسردگی علت اصلی خودکشی ها در قزوین

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۱۱:۵۷:۴۳
کد خبر: ۶۱۲۳۶۲
افسردگی علت اصلی خودکشی ها در قزوین
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مهمترین علت خودکشی های استان را از سال گذشته تا کنون افسردگی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، بهاره رحمانی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در دوره آموزشی پیشگیری از خودکشی که به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی در استان برگزار شد افسردگی را اصلی ترین علت خودکشی ها در استان عنوان کرد و افزود: زنان دو برابر مردان در استان اقدام به خودکشی کرده اند.

به گفته رحمانی بهزیستی استان قزوین در 5ماه اول سال جاری از 18مورد خودکشی جلو گیری و به 16مورد اقدام به خودکشی نافرجام رسیدگی  و پیشگیری از اقدام مجدد نموده است.

وی خاطرنشان کرد: زنان در استان قزوین در سال گذشته و 5ماهه نخست امسال دو برابر مردان تصمیم و اقدام نافرجام خودکشی داشته اند  این در حالیست که آمار خودکشی موفق در میان مردان در مقایسه با زنان در دنیا رشد چهار برابری داشته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین یادآور شد: علت اصلی خودکشی ها در استان قزوین افسردگی و اختلافات خانوادگی بوده که از طریق مصرف قرص و سلاح سرد انجام شده است.

به گفته رحمانی سال گذشته افراد بین سنین 15 تا 24سال بیشترین اقدام به خوکشی نافرجام داشته اند  واین رنج سنی  در سال جاری بین 30 الی 34اعلام شده است که عمدتا متاهل می باشند.

وی اذعان کرد: مداخلات اجتماعی کارشناسان اورژانس اجتماعی در مباحث مختلفی نظیر مشکلات خانوادگی، همسرآزاری، کودک آزاری، خودکشی و.... بوده است که این مداخلات در سال۹5 منجر به نجات بیش از  73نفر در سطح استان از خودکشی شده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه مداخلات اورژانس اجتماعی در سال جاری گسترده تر شد، بیان کرد: در بحث نجات افراد از خودکشی و مشاوره و مددکاری آنها، آمار نجات به 34نفر  در 5ماهه سال جاری رسیده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: فعالیت‌های ما در چهار شکل مرکز مداخله در بحران فردی، اجتماعی  و خانوادگی با مراکز مستقر ثابت،خط تلفن123 ، خودروهای سیار و پایگاه خدمات اجتماعی انجام می‌شود.

رحمانی ادامه داد: مراکز ثابت در مناطق آسیب ‌زا و عمدتاً حاشیه ‌نشین مستقر است که  حداقل یک روانشناس و یک مددکار در آن مستقر بوده و با فعالیت مددکاری اجتماع محور برای کمک به حل مشکلات مردم اقدام می‌ کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 3مرکز اورژانس اجتماعی دراستان فعال و 4مرکز در حال راه اندازی است  که این مراکز در مواقع بحران خانواده،، کودک آزاری، خشونت خانگی و زوجین در معرض طلاق، افرادی که تمایل به خودکشی دارند یا خودکشی نافرجام داشته‌اند یا خانواده‌هایی که فردی از خانواده را به دلیل خودکشی از دست داده ‌اند، زنان در معرض آسیب، دختران و پسران فراری و امثال آن وارد ماجرا می‌شوند و البته اقدامات در این مراکز از طریق مراجعه مستقیم به این مراکز انجام می ‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز