بازسازی واحدهای زلزله زده نباید به تخصیص اعتبار خسارات و تسهیلات موکول شود

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۸:۵۹:۲۶
کد خبر: ۶۱۲۶۴۸
بازسازی واحدهای زلزله زده نباید به تخصیص اعتبار خسارات و تسهیلات موکول شود
استاندار خراسان شمالی گفت: فرایند بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله اردیبهشت ماه نباید به تخصیص اعتبارات ابلاغی اعم از خسارات و تسهیلات مصوب، موکول و متوقف شود بلکه باید با تکیه بر اعتبارات و امکانات داخلی استان، کارها به سرعت پیش رود تا به محض تخصیص اعتبار مصوب، جایگزین آن منابع شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی اضافه کرد: با توجه به نزدیک بودن فصل سرما، باید با بهره گیری از روش های مدیریتی منعطف و پیگیری و هماهنگی های لازم، از منابع موجود استفاده بهینه داشت تا مشکلات مردم در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود.

وی درباره نحوه بازسازی واحدهای مسکن مهر آسیب دیده در شهرک گلستان بجنورد هم گفت: برای واحدهایی که هنوز به متقاضیان آن ها تحویل داده نشده است، مبالغ دریافتی در قالب خسارت بیمه و کمک های بلاعوض و تسهیلات، در اختیار پیمانکار انبوه ساز یا تعاونی قرار می گیرد تا برای بازسازی هزینه شود ولی برای واحدهایی که متقاضیان از قبل در آن ها سکونت داشته اند، اگرچه این مبالغ در اختیار مالکان قرار داده می شود اما باید سهمی از آن هم برای بازسازی مشاعات ساختمان ها در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بازسازی مسکن روستایی زلزله زده در استان تاکنون بیش از 400 واحد تکمیل و آماده بهره برداری شده و بقیه واحدها هم در فرایند بازسازی است. صالحی افزود: منتظر ابلاغ و تخصیص تسهیلات از سوی بانک مرکزی هستیم تا بازسازی همه واحدهای خسارت دیده ازجمله در مسکن مهر را با شتاب بیشتری پیش ببریم.

رئیس شورای مسکن استان هم چنین آسیب شناسی دقیق مسائل به ویژه شناسایی و برخورد با مقصران احتمالی در ساخت واحدهای مسکن مهر دچار خسارت در اثر زمین لرزه را مورد تأکید قرار داد. صالحی به دستگاه های عضو و متولی هم تکلیف کرد که آمارهای دقیق از وضعیت واحدهای تحویل داده شده یا در شرف تحویل و واحدهای دچار خسارت ارائه دهند.

توجه به مقاوم سازی بناها و فرهنگ سازی برای گسترش پوشش بیمه و ارزیابی و پرداخت دقیق غرامت از سوی شرکت های بیمه گر، دیگر نکات مورد اشاره و تأکید مهندس صالحی در این نشست بود./

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز