"آیت الله میر عمادی "درآیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب لرستان:

پیشرفت اقتصادی در سایه فکر و اندیشه به دست می آید/لزوم استفاده از فکر و اندیشه نیروهای جوان /هیچ رسانه ای نمی تواند جایگزین کتاب شود

۱۳۹۶/۰۶/۲۹ - ۱۲:۴۲:۴۷
کد خبر: ۶۱۵۳۳۷
پیشرفت اقتصادی در سایه فکر و اندیشه به دست می آید/لزوم استفاده از فکر و اندیشه نیروهای جوان /هیچ رسانه ای نمی تواند جایگزین کتاب شود
نماینده ولی فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آبادگفت:برای ایجاد تمدن اسلامی راهی جز تقویت فرهنگ و کتاب وجود ندارد .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ، آیت الله سیداحمد میر عمادی صبح روز چهارشنبه  در این مراسم برگزاری همزمان نمایشگاه کتاب استان با ایام ماه محرم ، هفته ی دفاع مقدس و فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را مغتنم دانست و اظهارداشت : برگزاری نمایشگاه کتاب یک رخداد بزرگ فرهنگی و فرصتی مغتنم برای آشنایی با اندیشه ها و فرهنگ های دیگر است و در این راستا باید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل اهتمام در برگزاری این رویداد تقدیر و تشکر نمود .

وی تصریح کرد: کتاب محصول اندیشه و فکر است و رشد و تعالی هر ملتی در سایه ی کتاب به وقوع می پیوندد ، چرا که کتاب برخواسته از فکر و اندیشه است و موجب تعالی فرد و به تبع آن جامعه می شود .

وی  با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری (مد الظله العالی ) در خصوص موضوع کتاب و مطالعه ، خاطر نشان کرد : ارزش کتاب در دین مبین اسلام به اندازه ای است که بیش از ٢٠٠ کلمه ی کتاب در قرآن مطرح شده و یکی از چهار نام مطرح قرآن ، کتاب است .

آیت الله میر عمادی یادآورشد : مهمترین وظیفه ی ما مطالعه ، ترویج ، تولید و حمایت از کتاب و اصحاب آن است و برگزاری نمایشگاه های کتاب می تواند زمینه ساز این موضوع باشد .

وی   نقد و ارائه راهکار و پیشنهاد خبرنگاران را یک سرمایه و بسیارارزشمندارزیابی کردوابراز داشت: همواره با رسانه های استان رابطه  صمیمانه ای دارم به طوری که روزانه اخبار و مطالب رسانه ها ،مطبوعات وخبرگزاری ها را رصد می کنم.

آیت الله میرعمادی رشد نشریات و مطبوعات لرستان طی سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد وبا بیان اینکه امروز حدود  60 نشریه مجوز دار در استان وجوددارد، تاکید کرد: باید اصحاب قل واهالی  کتاب و تولید کنندگان عرصه کتاب مجال ارائه تفکر و اندیشه خود را در جامعه پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه درلرستان با تاکید براینکه پیشرفت اقتصادی در سایه راهکار جدید و همچنین فکر و اندیشه به دست می آید ،گفت:باید از فکر و اندیشه نیروهای جوان در حوزه رسانه ها وکتاب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ مبنای قضاوت ملت هاست  گفت : هیچ رسانه ای نمی تواند جایگزین کتاب شود زیرا کتاب شند اندیشه و فکر دانشمندان و صاحبنظران حوزه های مختلف است هیچ پیشرفتی در جامعه به وقوع نمی پیوندد مگر اینکه با فکر و اندیشه صورت پذیرد و فکر و اندیشه نیز محصول اصلی کتاب است .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز