فرزند ارشد سردار شهید همدانی:

شهیدحججی نماد عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی است

۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۵:۰۳:۰۹
کد خبر: ۶۱۸۵۳۳
شهیدحججی نماد عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی است
فرزند ارشد سردار شهید همدانی با بیان اینکه شهیدحججی به نماد عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی در دنیا تبدیل شده است، گفت: بنا به گفته شهید همدانی «جوانان امروز اگر بهتر از نسل دفاع مقدس نباشند کمتر از آنها نیستند».

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ وهب همدانی با بیان اینکه شهید حججی به فرموده رهبر معظم انقلاب، یک حجت بر ما بود،  گفت : نوع شهادت شهید حججی تأییدی بر این امر است؛ زمانی که داعشی‌ها در آن منطقه حمله کردند شهید حججی در بین رزمندگانی تا آخرین فشنگ جنگید با بدنی مجروح و لبانی تشنه اسیر شد و اوج ذلت را به اوج عزت تبدیل کرد.

وی به شرایط اسارت شهید حججی و ایجاد تحول با انتشار فیلم آن در دنیا اشاره کرد و گفت: شهادت شهید حججی نیز مظلومانه بود، این اتفاقات برای همه ما یک پیام دارد، اینکه اگر ما خود را برای خدا خالص کنیم خدا نیز چنین عظمتی به ما می‌دهد.

فرزند ارشد سردار شهید همدانی بیان کرد: با خالص کردن خود برای خدای متعال، «من حیث لا یحتسب» یعنی از جایی که فکر نمی‌کنیم روزی شهادت را به ما عطا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه امروز شهیدحججی به نماد عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی در دنیا تبدیل شده است، افزود: امروز همه با هر عقیده‌ای در مقابل عملکرد شهید حججی احساس غرور کرده و او را تکریم می‌کنند.

وهب همدانی با اشاره به دیدارش با پدر شهیدحججی و سلامت، عزت، افتادگی و مناعت طبع او اظهار کرد: به طور حتم این ویژگی‌ها در تربیت این شهید بزرگوار نقش موثری داشته است.

وی با تأکید بر اینکه بازگشت شهید حججی تحول عظیمی را در جامعه رقم خواهد زد، ادامه داد: شهید حججی به همه ما این درس را داد که پست، مقام و متاع دنیا ناچیز است و آنچه می‌ماند آخرت است و رضای خداوند و ائمه اطهار(ع).

 وی با اشاره به صحبت‌های شهید سردار همدانی در خصوص جوانان ایران، گفت: شهید همدانی نیز بارها این موضوع را به ویژه در مورد نسل جوان تأکید کردند که اگر موضوعی کشور و اسلام را تهدید کند جوانان امروز ما اگر بهتر از نسل دفاع مقدس نباشند کمتر از آنها نیستند.

وهب همدانی اظهار کرد: امروز می‌بینیم جوانان دهه هفتادی چگونه دفاع می‌کنند؛ شهید حججی با وجود فرزند و همسر در اوج جوانی از همه علایق خود گذشت و برای اعتقادش به سوریه رفت.

وی با بیان اینکه امروز مردم به ضرورت این دفاع رسیده‌اند، تصریح کرد: با اتفاق ورود تروریست‌ها به ساختمان مجلس شورای اسلامی، مردم ضرورت حضور مدافعان حرم در خارج از مرزهای کشور را درک کردند، اگر مدافعان حرم نبودند هر روز شاهد این اتفاقات در گوشه و کنار این مملکت بودیم.

فرزند شهید همدانی به فرموده مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: در صورتی که مدافعان حرم برای دفاع از امنیت ملی در آن طرف مرزها حضور نداشتند حداقل این بود که باید در همدان و کرمانشاه با تروریست‌ها می‌جنگیدیم، اگر آن اتفاق نیز نمی‌افتاد همین گروه‌ها که وارد ایران می‌شدند هر روز یک خرابکاری و یک مشکلی ایجاد می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه ما پیرو مکتب اسلام هستیم و اسلام مکتبی است که مولا علی(ع) زمانی که خلخالی از پای زن یهودی کشیدند، می‌فرماید اگر کسی به خاطر این مصیبت دق کند جا دارد، خاطرنشان کرد: ما پرورش‌یافته چنین مکتبی هستیم.

وهب همدانی با بیان اینکه در جریان دفاع در سوریه، عراق و دیگر نقاط بحث این نیست که فقط دنبال دفاع از تمامیت ارضی خود هستیم، ادامه داد: این نگاه یک نگاه سطحی است، زیرا دین اسلام به ما تأکید کرده هر گاه صدای مظلومی را شنیدیم باید در مقام دفاع از آن برآییم.

وی به قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: امروز هر انسانی با هر عقیده‌ای که نفس می‌کشد مدیون امام حسین (ع) برای همان قیام است چراکه این قیام برای این بود که بندگان را از جهالت، نادانی، سرگشتگی و گمراهی نجات دهد.

فرزند ارشد سردار شهید همدانی حضور مدافعان حرم در آن سوی مرزها را فراتر از بحث‌های موجود و عمیق‌تر دانست و اظهار کرد: شاید به همین دلیل نیز رهبر معظم انقلاب فرمودند شهدای مدافع حرم اجر دو شهید را دارند.

وهب همدانی ضمن اینکه نگاه دین اسلام را یک نگاه متعالی انسانی عنوان کرد نه نگاه صرف ملی و یا مذهبی، در پایان از مسوولان خواست به مردم شهیدپرور و ولایی ایران خدمت کنند چراکه آنها صاحبان اصلی انقلاب و نظام هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز