استاندار آذربایجان شرقی:

تحقق شعار سال تحصیلی جدید، محور برنامه‌های شورای آموزش و پرورش استان است

۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۱۵:۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۱۹۷۸۹
تحقق شعار سال تحصیلی جدید، محور برنامه‌های شورای آموزش و پرورش استان است
استاندار آذربایجان شرقی در دیدار مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان با وی، تحقق شعار "مدرسه؛ کانون آموختن خلاق و زیستن بااخلاق" را محور برنامه‌های شورای آموزش و پرورش استان اعلام کرد و گفت: شعار سال تحصیلی جدید، شعار تحسین‌برانگیزی است و مسئولان آموزش و پرورش باید برای تحقق آن تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش با اشاره به وجود 720 هزار دانش‌آموز و 45 هزار معلم در استان، گفت: آموزش و پرورش به لحاظ کمی و اثربخشی، بزرگترین و محوری‌ترین دستگاه کشور محسوب می‌‌شود.

وی با بیان اینکه در نظام‌های آموزشی پیشرفته دنیا، محوری‌‌ترین موضوع، کیفیت است، تصریح کرد: آموزش خلاق با مشارکت دانش‌آموزان در امر تدریس تحقق می‌یابد و بر این اساس تحقق شعار "مدرسه؛ کانون آموختن خلاق و زیستن بااخلاق" برنامه محوری شورای آموزش و پرورش استان خواهد بود.

خدابخش با تاکید بر اینکه پیشرفت تکنولوژی باعث بروز مشکلاتی در نظام تعلیم و تربیت شده است، گفت: آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی‌های خود می‌تواند تهدیدات تکنولوژی و فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی ناشی  از آن را تبدیل به فرصت کند.

استاندارآذربایجان شرقی با بیان اینکه آموزش نباید تنها به دانش آموزان محدود شود، گفت: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و آموزش و توانمندسازی خود فرهنگیان باید یکی از اولویت‌های این مجموعه باشد.

خدابخش با تأکید بر خلاقیت و ابتکار در برنامه‌های آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آموزش نیروهای جدیدالورود تربیت‌معلم و حق‌التدریس در راستای کیفیت‌بخشی دستگاه تعلیم وتربیت باشد.

وی با ابراز خرسندی از کسب مقام دوم کشوری کنکور سال 96 توسط دانش‌آموزان استان در رتبه های زیر 10، 100 و 1000، تأکید کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی و تلاش، نتایج درخشان کنکور و نمرات نهایی خرداد ماه در سال آینده نیز تکرار شود.

خدابخش همچنین بر ارتقای مهارت‌های فنی و زندگی به دانش‌آموزان تأکید کرد و ادامه داد: توجه به رشته‌ها و کیفیت مدارس کاردانش و هنرستان باید از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش باشد.

استاندار آذربایجان شرقی افزایش چشمگیر مجامع خیرین استان از 5 به 24 مجمع در طول دولت یازدهم را نشانگر کارنامه درخشان دستگاه تعلیم و تربیت دانست و بر فعال نگه داشتن و استفاده از ظرفیت این مجامع تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل و وضعیت دستگاه تعلیم و تربیت استان، گفت: در طول دولت یازدهم جهت‌گیری نظام آموزشی در اکثر موارد آموزشی و پرورشی از کنکور و المپیاد گرفته تا میانگین نمرات پایانی خرداد، تعداد پژوهش‌سرا و پوشش تحصیلی، ارتقای چشمگیری یافته است.

جعفر پاشایی با تأکید بر اینکه پوشش تحصیلی یکی از شاخص‌های نظام‌های موفق دنیاست، افزود: در پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی مقام اول کشوری را داشته و در دوره اول و دوم متوسطه میانگین بالاتر از کشور را داریم.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای عدالت آموزشی، ۱۶۴ روستای محروم استان دارای یک، دو و سه دانش‌آموز و یک معلم است و پوشش تحصیلی نزدیک به صد درصد داریم.

پاشایی از احداث اولین پژوهش‌سرای روستایی کشور در یالقوزآغاج میانه خبر داد و افزود: در طول چهار سال گذشته 25 پژوهش‌سرا به تعداد پژوهش‌سراهای استان افزوده شده و تعداد آنها به 40 رسیده است.

وی از افزایش 2.6 درصدی نرخ باسوادی استان درسال 95 نسبت به سال 90 خبر داد و گفت: احداث بیش از 100 نمازخانه مدرسه‌ای در دو سال 95 و 96، فعالیت 45 درالقرآن در سطح استان، کسب رتبه دوم کنکور سراسری کشور در رتبه های زیر 10 و 100 و 1000 نشانگر کارنامه درخشان آموزش وپرورش استان در دولت تدبیر وامید است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز