عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران؛

۱۳درصد اقتصاد ایران به بخش کشاورزی تعلق دارد

۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۱۳:۳۵:۰۴
کد خبر: ۶۲۲۰۵۹
۱۳درصد اقتصاد ایران به بخش کشاورزی تعلق دارد
قلفی: کشاورزی با 3,18درصد کل اشتغال کشور، 25درصد صادرات غیرنفتی و حدود 90درصد تامین غذا و امنیت غذایی، سهمی حدود 13 درصد در اقتصاد ایران دارد

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، جلسه تبیین سیاست‌ های سازمان با حضور قلفی عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، محمود محمودی رییس سازمان تعاون روستایی استان قزوین و کلیه همکاران در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

قلفی در این جلسه اعلام کرد: سازمان تعاون روستایی استان قزوین طبق شاخص های 20گانه در زمینه خرید توافقی، توزیع مواد سوختی، فروش اموال، ارزش کالا فروشگاه و تضمینی مباشراتی 100درصد موفق بوده است.

وی در ادامه افزود: این استان در زمینه آموزش 96درصد، ساماندهی تعاونی ها 93درصد و توزیع نهاده ها 92درصد برنامه ها را عملیاتی کرده است.

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران یکی از بخش‌ های اصلی در اقتصاد را بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: توالی گامها و مشارکت کنندگانی که در فرآیند از تولید تا تحویل محصول به بازار درگیر هستند زنجیره ارزش نام دارد.

این مسوول در ادامه تصریح کرد: زنجیره ارزش ارتباطات میان گروه های تولیدکنندگان، بازرگانان، فرآوری کنندگان و ارائه دهندگان خدمت (شامل سازمان های غیردولتی ) که به قصد بهره وری و ایجاد ارزش افزوده گرد هم آمده اند، را سازماندهی می کند.

قلفی با اشاره به رشد مثبت صنعت کشاورزی در کشور گفت: کشاورزی علی رغم رشد منفی اغلب صنایع ایران در سال94 همچنان دارای رشد مثبت معادل 7,5درصد بوده و در کنار صنعت نفت یکی از صنایع بسیار مهم و راهبردی به شمار می آید.

وی عنوان کرد: کشاورزی با 3,18درصد کل اشتغال کشور، 25درصد صادرات غیرنفتی و حدود 90درصد تامین غذا و امنیت غذایی، سهمی حدود 13 درصد در اقتصاد ایران دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز