معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین:

سه هزار و ۴۳ مددجو تسهیلات خود اشتغالی دریافت کردند

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۱۵:۱۰:۳۹
کد خبر: ۶۲۲۶۱۵
سه هزار و ۴۳ مددجو تسهیلات خود اشتغالی دریافت کردند
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین از پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به سه هزار و 43مددجو طی سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، احمد اکبری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: سال گذشته در استان قزوین سه هزار و 43 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین در قالب وام خود اشتغالی 15 میلیون تومانی دریافت کردند.

اکبری با اشاره به اینکه مهمترین رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانوارها و خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد با ایجاد شغل است، بیان کرد: همچنین طی چهارماهه نخست سال ۹۶ بیش از 15میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی در قالب وام های مشاغل خانگی و خود اشتغالی ۵۰ تا ۱۵۰میلیون ریالی به هزار و 103 نفرمددجوی کمیته امداد استان پرداخت شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: شناخت افراد توانمند و مهارت آموزی آنان از طریق برگزاری دوره های آموزشی و کارآفرینی، از برنامه های در حال اجرای کمیته امداد است که باعث شده این نهاد از یک مجموعه حمایتی به یک سازمان فعال در زمینه ایجاد اشتغال تبدیل شود.

وی افزود: درمجموع سه هزار و 490 طرح مشاغل خانگی و اشتغال زایی به مبلغ  47میلیارد و 200 میلیون تومان طی سال ۹۵ در استان قزوین اجرا شد و مددجویان تحت حمایت توانمند شدند.

اکبری توضیح داد: دوره های آموزشی و طرح های اشتغال زایی در زمینه قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، دامداری و رشته های فنی و براساس نیاز منطقه انجام شده است و قطع یقین اعطای تسهیلات ضمن کمک به مهارت آموختگان مددجو و خود اشتغالی آنان می تواند سبب شکوفایی و رونق هرچه بیشتر منطقه نیز شود.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله بعد از ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات، استمرار و پایداری مشاغل ایجاده شده است، تصریح کرد: برنامه ریزی بسیار مطلوبی برای نظارت و پایداری مشاغل ایجاد شده با همکاری متخصصان و کارشناسان انجام شده است تا با مشاوره صحیح شغلی و نظارت مستمر مانع از بازگشت مجدد خانواد ها به چرخه حمایتی کمیته امداد شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر 22هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز