مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل :

کشتار غیرمجاز دام در اردبیل به دلیل تقاضای بازار تداوم دارد

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۱۴:۴۳:۴۷
کد خبر: ۶۲۴۵۰۲
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: کشتار غیرمجاز دام و فروش آن در برخی مناطق این استان به دلیل تقاضای بازار تداوم دارد.

به گزارش برنا،صادق صالحی  تصریح کرد: کشتار غیرمجاز دام یکی از چالش‌های دامپزشکی استان است و متأسفانه با وجود تأکید به ممانعت از تهیه و مصرف گوشت از کشتارهای غیرمجاز، این موضوع به قوت خود باقی است.

وی افزود: بارها اعلام شده که گوشتی که مهر دامپزشکی ندارد مورد تائید دامپزشکی استان نیست و به هیچ عنوان سلامت و بهداشت آن را تائید نمی‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان تأکید کرد: متأسفانه کشتار غیرمجاز حتی در دجویجین و آراللو ادامه دارد و با وجود ورود مداوم دستگاه قضایی به دلیل اینکه تقاضا برای گوشت کشتار شده پابرجاست، همچنان کشتار غیرمجاز انجام می‌شود.

صالحی تأکید کرد: دامپزشکی استان بر اساس قوانین نمی‌تواند نسبت به پلمپ مکانی که کشتار غیرمجاز انجام می‌دهد، اقدام کند و ما صرفاً به دستگاه قضایی تخلفات را گزارش می‌دهیم.

وی با اشاره به نقض قوانین در این خصوص متذکر شد: تنها خود شهروندان می‌توانند یاریگر دامپزشکی باشند تا موضوع کشتار غیرمجاز به یکباره خاتمه یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان با تأکید به اینکه بارها مشاهده شده گوشت ناسالم و غیربهداشتی در کشتار غیرمجاز عرضه می‌شود، اضافه کرد: به هیچ عنوان گوشت عرضه شده به این شکل را تائید نمی‌کنیم و خواستار ممانعت از مصرف آن توسط شهروندان هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز