استاندار اصفهان :

کاهش تلفات جانی با اجرای طرح‌های ویژه پلیس راهور

۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۰۱:۲۹:۴۱
کد خبر: ۶۲۶۱۲۷
کاهش تلفات جانی با اجرای طرح‌های ویژه پلیس راهور
استاندار اصفهان گفت: با اجرای طرح‌های اثرگذار خسارات و تلفات از 1300 کشته در سال 92 به 1050 کشته در سال 95 رسیده است که قابل تقدیر و سپاس است.

به گزارش برنا از اصفهان، رسول زرگرپور  در همایش بزرگ تجلیل از نمونه‌های ترافیکی (راکبین، رانندگان و عابرین) قانونمند اظهار داشت: زمانی که بحث ترافیک شهری مطرح می‌شود از یک سو بحث زندگی انسان‌ها، صنعت، کشاورزی و خدمات و از سوی دیگر مقوله‌های دیگری همچون محیط زیست، جان انسان‌ها و غیره مطرح می‌شود.

وی با بیان این‌که با مقایسه‌ای میزان تلفات جانی تصادفات در ایران 25 برابر ژاپن و 2 برابر ترکیه است تصریح کرد: در شروع دولت یازدهم میزان خسارات جانی تصادفات در ایران حدود 27 هزار کشته و 250 هزار زخمی بوده است و این معنای یک زلزله بزرگ است.

استاندار اصفهان با اشاره به این‌که در دنیا تلاش‌های علمی و عملی زیادی برای کاهش تصادفات در جاده‌ها شده است بیان کرد: در طول دهه گذشته تلفات جاده‌ای به صورت چشم‌گیری کاهش پیدا کرده است و این فرآیند نیز در طول چند سال گذشته در ایران پیگیری شده است.

وی ادامه داد: در بخش شهری و در سطح شهر اصفهان دوربین‌های ثبت تخلف از 140 دوربین در سال 92 به 1000 دوربین در پایان امسال رسیده است که در تخلفات سرعت به یک سوم کاهش یافته است، علاوه بر این اصفهان در کاهش تلفات و تصادفات انسانی در سال 95 به 94 رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

زرگرپور با بیان این‌که در مقوله اعمال قانون در اصفهان علی رغم همه کمبودهای نیروی انسانی و تجهیزات پلیس راه جدیت و تلاش‌های شبانه‌روزی را انجام داده است خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های اثرگذار خسارات و تلفات از 1300 کشته در سال 92 به 1050 کشته در سال 95 رسیده است که قابل تقدیر و سپاس است.

استاندار اصفهان به اقدامات فرهنگی و آموزش در پلیس راه اشاره کرد و گفت: از صدا و سیما، مراکز فرهنگی و رسانه‌ها انتظار می‌رود که در جهت ارتباط فرهنگ ترافیکی در استان به طور مضاعف برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، در طرح مشترک پلیس راهور و پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان که بیست و پنجم اسفند ۹۵ کار خود را آغاز کرد دفترچه تشویقی رانندگان قانونمند تهیه و در میان رانندگانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند توزیع شد.

براساس اطلاعات این دفترچه و در طول اجرای طرح، رانندگان قانونمند شماره سریال برگه تشویقی خود را به سامانه پیامکی که شماره آن در برگه موجود است را ارسال کردند. اکنون و با گذشت ۶ ماه از اجرای این طرح، در همایشی که امروز برگزار شد از نمونه‌های ترافیکی (راکبین، رانندگان و عابران) قانونمند تجلیل شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز