در مروست استان یزد رخ داد ؛

ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۳:۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۲۸۳۳۳
ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه
با تصمیم شورای پیشگیری از وقوع جرم بخش مروست در شهرستان خاتم یزد و به منظور کاهش آسیب‌ها و جرائم مرتبط با حضور اتباع بیگانه، بکارگیری این اتباع در هرگونه مشاغل خدماتی و کارگری در این بخش ممنوع شد .

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ «مرتضی حدادزاده» رییس دادگاه عمومی بخش مروست در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این بخش که با حضور مسئولان اجرایی شهرستان و بخش تشکیل شد، گفت: به منظور پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با اتباع بیگانه، بکارگیری آنان در بخش مروست ممنوع است و باید به کارفرمایان و کشاورزان نیز اطلاع‌رسانی انجام و فرصتی هم داده شود تا از نیروی بومی استفاده کنند.

وی از ارائه یک مهلت قانونی جهت اجرایی کردن قانون منع به کار گیری اتباع بیگانه خبر داد و تصریح کرد: پس از اتمام مهلت مذکور باید نسبت به جمع آوری و طرد اتباع بیگانه غیر مجاز اقدام و با کارفرمایان خاطی برخورد شود .

حدادزاده تهیه بانک اطلاعاتی در خصوص اتباع بیگانه با همکاری مرکز بهداشت و درمان و شورای اسلامی شهر و اداره کار و امور اجتماعی شهرستان را خواستار شد و اظهار کرد: ضمن شناسایی افرادی که در داخل شهر اقدام به اجاره دادن منازل مسکونی خود به اتباع بیگانه غیر مجاز می‌کنند، هشدار لازم توسط مرکز بهداشت و درمان و شورای اسلامی شهر و شهرداری داده شود .

این مقام قضایی به تشکیل تیم گشت مشترک و برخورد با کارفرمایانی که از اتباع بیگانه در کارهای کشاورزی خود استفاده می‌کنند، اشاره و بیان کرد: این تیم گشت توسط اداره کار و امور اجتماعی شهرستان، نیروی انتظامی و بخشداری تشکیل و به رصد دقیق حضور اتباع بیگانه در شهرستان خواهد پرداخت .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح قاضی مدرسه در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: با هماهنگی با مدیران مدارس و اولیاء دانش آموزان در سال تحصیلی جدید جهت ارائه برنامه های طرح قاضی مدرسه با همکاری اداره آموزش و پرورش اقدام خواهد شد .

رییس دادگاه عمومی بخش مروست خاطرنشان کرد: آموزش همگانی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی آحاد جامعه امری ضروری است که در این خصوص با همکاری حوزه مقاومت بسیج، شورای اسلامی و بخشداری برنامه‌هایی تدوین و اجرا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز