فرماندار سردشت: مواد مخدر یکی از ابزارهای تروریسم است که بنیان های اجتماعی و خانواده را هدف قرارداده است

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۹:۵۳:۱۵
کد خبر: ۶۲۹۰۶۶
فرماندار سردشت گفت: امروزه ابزارهای جنگ تغییر پیدا کرده و مواد مخدر یکی از ابزاری قوی تروریسم است که با آن بنیان های اجتماعی و خانواده را هدف قرار می دهد .

به گزارش برنا آذربایجان غربی، نژاد جهانی در هفتمین جلسه کمیته مقابله با ورود، عرضه و قاچاق مواد مخدر استان که با حضور جانشین نیروی انتظامی استان، جمعی از فرماندهان انتظامی شهرستانهای استان و اعضای کمیسیون فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سردشت  در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد اظهار داشت: معضل مواد مخدر و پدیده قاچاق انتخاب اجتماعی مردم سردشت  نیست و این مسئله در میان مردم این شهرستان به یک ضد ارزش تبدیل شده است.

وی پدیده  قاچاق را ناشی از شرایط جغرافیایی و توپولوژیکی منطقه و وجود کشورهای بحران زاو آسیب دیده در همسایگی کشورمان خواند و گفت: امروزه ابزارهای جنگ تغییر پیدا کرده و مواد مخدر به عنوان یک ابزار قوی تروریسم است که با  بنیان های اجتماعی و خانواده را هدف قرار می دهد.

جهانی ضمن تاکید بر بومی سازی قوانین مبارزه با قاچاق خواستار حضور هرچه پررنگتر مسئولان بومی و شهرستانی در فرایند تصمیم سازی ها شد.

فرماندار شهرستان سردشت گفت: معضل مواد مخدر و پیامدهای سوء آن فراگیر و همگانی است و به همین دلیل مبارزه با این پدیده شوم تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست و باید احاد جامعه نسبت به این مسئله احساس تکلیف کرده و با آن مبارزه نمایند.

جهانی  آموزش و آگاه سازی، ایجاد سازو کارهای لازم جهت تسهیل صادرات و رونق اشتغال در مرز و رعایت تناسب در اختصاص منابع وبودجه جهت پیشگیری، ایجاد منطقه آزاد گردشگری را راستای اشتغالزایی به عنوان راهکارهای مبارزه با مواد مخدر پیشنهاد کرد.

در این جلسه همچنین جانشین فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی نیز یکی از وظایف نیروی انتظامی در بحث آسیب های اجتماعی را مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: مردم نیز باید در راستای مقابله و پیشگیری با نیروهای انتظامی همکاری نمایند و فرصت سوء استفاده را از تعدادی افراد انگشت شمار و قانون گریز که قصد سودجویی دارند، بگیرند. 

سرهنگ ابراهیمی بیان داشت: از راهبردهای نیروی انتظامی در سراسر کشور در برقراری نظم و امنیت اقدامات نرم افزاری است که این روش نقش برجسته ای  در کسب موفقیت نیروی انتظامی داشته است.

وی در ادامه به راهکارهای ایجاد و تقویت امنیت اشاره کرد و گفت:  استفاده از ظرفیت های مردمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تقویت رده های انتظامی در سطح شهرستان و استان، ایجاد بستر ناامن برای مجرمان، بزهکاران و افرادی که مخل امنیت جامعه هستند، همکاری و هماهنگی درون بخشی و بین دستگاهها، تداوم برخوردها و کنترل شدید مرزها، ایجاد روحیه امر به معروف و نهی از منکر و همدلی بین مردم و آگاه سازی خانواده ها، ارتقای فرهنگی از طریق ارتقای آموزش می تواند در پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی و تقویت امنیت موثر باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز