معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان:

نمایندگی ادارات در بندر تیاب مستقر شوند/تیاب به بندر هاب صادرات محصولات شیلاتی هرمزگان تبدیل می‌شود

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۰۹:۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۳۰۸۴۴
نمایندگی ادارات در بندر تیاب مستقر شوند/تیاب به بندر هاب صادرات محصولات شیلاتی هرمزگان تبدیل می‌شود
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بر ضرورت استقرار نمایندگی ادارات و ایجاد زیرساخت‌ها در بندر تیاب جهت فعال شدن این بندر قدیمی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بندرتیاب شهرستان میناب خواستار گسترش زیرساخت‌ها و استقرار نمایندگی ادارات در این بندر شد و عنوان کرد: توسعه اقتصادی از طریق صادرات غیر نفتی راه نجات  کشور است.

وی ادامه داد: هرمزگان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه بندری دارد که فعال شدن بنادر مختلف همچون بندر تیاب می‌تواند نقش بسزایی در رشد این مناطق داشته باشد.

رئوفی خاطرنشان کرد: بندر تیاب بندری بسیار قدیمی در استان هرمزگان است که فعال‌سازی آن بیش از پیش باید مورد اقبال عمومی قرار گیرد و فعال شدن این بندر می‌تواند نقش چشمگیری در بهبود معیشت مردم شهرستان میناب داشته باشد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها  در بندر تیاب، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط همچون گمرک، سازمان بنادر، استاندارد، جهاد کشاورزی، دامپزشکی و صنعت معدن و تجارت نسبت به استقرار نمایندگی خود در این بندر جهت رونق گرفتن آن اقدام کنند.

وی گفت: در شرایط فعلی اقلامی همچون صنایع دستی و ظروف از این بندر صادر می‌شود که در برنامه‌ریزی‌ها تبدیل بندر تیاب به بندر هاب صادرات محصولات شیلاتی پیش بینی شده است.

همچنین در این جلسه حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از تشکیل کارگروه بررسی مسائل و مشکلات بندر تیاب خواستار آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای رونق این بندر شد و اظهار داشت: فعال‌سازی بندر تیاب خواسته دیرینه مردم این خطه است که در صورت تحقق این مهم شاهد رونق کسب و کار در این بندر مهم خواهیم بود.

وی تکمیل اسکله شهرستان سیریک را در دیگر مطالبه مردم حوزه شرق هرمزگان عنوان کرد و افزود: بخش مهمی از زیرساخت‌های اسکله بندرسیریک فراهم شده است که همت مسئولان را می‌طلبد تا این اسکله تکمیل شود و بازار صادرات و واردات در این شهرستان مهم رونق گیرد و شاهد بهبود وضعیت معیشتی مردم این خطه نیز باشیم.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فعال‌سازی اسکله بندرسیریک مطالبه مهمی است که حتی از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری شده است و وزیر قول مسائد  تسریع در تکمیل این اسکله را داده است.

ذوالقدر با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت معیشتی مردم در شرق استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: از نیروی انتظامی تقاضا داریم حداکثر همراهی و همکاری با مردم این خطه از استان را در بهره‌مندی از کالاهای ته لنجی داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز