حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان؛

اربعین حسینی نمادی از عشق و ارادت مردم به اسلام و اهل بیت(ع)

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۲۰:۰۱:۲۶
کد خبر: ۶۳۱۲۱۷
اربعین حسینی نمادی از عشق و ارادت مردم به اسلام و اهل بیت(ع)
بیش از 3 هزار زائر اربعین غیر ایرانی در امام زاده ابرهیم و قاسم آستارا پذیرایی شد

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان دربازدید از موکب بر پا شده در بقعه متبرکه ابراهیم و قاسم آستارا با بیان اینکه اربعین حسینی نمادی از عشق و ارادت مردم به اسلام و اهل بیت(ع) است گفت : پذیرایی ویژه از زائرین غیر ایرانی اربعین حسینی که همه ساله از جمهوری آذربایجان و مناطق قفقاز از مسیر استان  گیلان راهی کربلای معلا می شوند با مشارکت اوقاف استان گیلان به همراه  کمکهای و نذورات مردمی انجام می شود.

ستار علیزاده با اشاره به اینکه در مسیر زائران اربعین حسینی در استان گیلان بیش از 50 بقعه متبرکه آماده پذیرایی هستند گفت : سه موکب در امام زاده حمزه لوشان , امام زاده هاشم رشت و امام زاده قاسم و ابراهیم آستارا آماده خدمات رسانی به زواران اربعین حسینی هستند.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 3 هزار زائر خارجی از مرز آستارا وارد کشور شدندگفت:   پیش بینی میشود این تعداد به 10 هزار نفر نیز برسد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در مورد فراهم کردن امکانات برای زائرین اربعین حسینی اظهار داشت: عزت و احترام به زواران را باید در نظر بگیریم همانند گذشته ایاب و ذهاب زائرین با بهترین نحو انجام گیرد.

وی افزود: اربعین حسینی  به همه آزادمردان و آزاد زنان تعلق دارد و این همایش پیاده روی اربعین نمادی از ارادت شیعیان به امامت و ولایت است و باید امام حسین (ع) و پیام عاشورا را به همه جوامع جهانی از این طریق بشناسانیم .

 استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه متبرکه است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز