داور بین‌المللی کشتی:

هیچ برخورد قاطعی با توهین‌کنندگان به داوران استان خراسان رضوی دیده نمی‌شود

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۱۳:۵۱:۲۷
کد خبر: ۶۳۴۴۶۰
هیچ برخورد قاطعی با توهین‌کنندگان به داوران استان خراسان رضوی دیده نمی‌شود
داور بین‌المللی کشتی گفت: در حال حاضر کمتر مسابقاتی است که در استان خراسان رضوی داوران توسط مربیان و برخی ورزشکاران مورد بی‌احترامی، فحاشی و تهدید قرار نگیرند و از آن بدتر این‌که هیچ برخورد قاطعی با این مسائل دیده نمی‌شود.

هومن طهماسبی داور بین‌المللی کشتی در گفتگو با خبرنگار برنا در قوچان با اشاره به اینکه متاسفانه حرفه داوری در کشور به‌عنوان یک شغل و تخصص دیده نمی‌شود و از بعد مالی نیز اصلاً قابل‌توجه نیست، عنوان کرد: موضوعی که در حال حاضر اکثر داوران استان خراسان رضوی درگیر آن هستند این است که در سطح مسابقات شهرستان و استان مربیان و کشتی گیران اعتراض‌هایی دارند که به‌جا نیست و این اعتراض‌ها همراه با بی‌احترامی، توهین و بعضاً تهدید و فحاشی همراه است که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

داور بین‌الملل کشتی بابیان اینکه خوشبختانه بعد از حضور دکتر رسول خادم در فدراسیون کشتی این مسائل نسبت به قبل کاهش داشته است و در مسابقات کشوری به ندرت دیده میشود و اگر هم وجود داشته باشد بصورت خیلی جدی با خاطیان برخورد میشود، بیان کرد: متأسفانه هنوز در بحث استان و شهرستان این موضوع دیده می‌شود و در حال شیوع است.

وی ادامه داد: کمتر مسابقاتی است که در استان خراسان رضوی، مربیان داوران را مورد بی‌احترامی و فحاشی قرار ندهند و از آن بدتر این‌که هیچ برخورد قاطعی با این مسائل دیده نمی‌شود.

طهماسبی بابیان این مطلب که یکی از بزرگ‌ترین پارامترهای موفقیت در هر رشته ورزشی دارا بودن اخلاق و سجایای ورزشی است، تصریح کرد: ایران با دارا بودن فرهنگ غنی و دیرینه خود به‌خصوص در کشتی که به‌عنوان ‌رشته‌ای پهلوانی بانام بزرگان و ائمه همراه است اگر ورزشکاری در بعد قهرمانی در این حرفه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد اما منش و اخلاق پهلوانانه نداشته باشد تجربه و تاریخ نشان داده که در برهه زمانی کوتاهی از اذهان مردم فراموش می‌شود.

وی افزود: بالعکس اگر ورزشکاری علاوه بر توانایی‌های بدنی و قهرمانی بتواند منش و خصوصیات اخلاقی خودش را تقویت کند سال‌های سال حتی بعد از اتمام قهرمانی و مدال‌آوری همیشه از او به‌عنوان پهلوان یاد و در ذهن‌ها جاویدان خواهد ماند همچون جهان‌پهلوان تختی.

داور بین‌الملل کشتی با اشاره به لزوم دانستن قوانین توسط کشتی گیران، عنوان کرد: اگر مربیان و کشتی گیران علاقه‌مند به این باشند که با مقررات جدید بیشتر آشنا شوند می‌توانند از این دانش داوری در کسب پیروزی استفاده کنند.

وی بابیان این مطلب که برخی از مواقع داور به‌اشتباه امتیازی را از کشتی‌گیر سلب کرده و چون کشتی‌گیر قانون را خوب نمی‌دانسته، اعتراضی نیز نسبت به آن نداشته و از این بابت ضرر کرده است، اذعان کرد: دانستن قانون برای کشتی‌گیر بسیار الزامی است و می‌تواند بر اساس این قوانین تمرین‌های خود را طراحی و حریف را آنالیز کند.

طهماسبی در پایان اظهار کرد: این موضوع در مورد مربیان نیز صدق می‌کنند و لازم است مربیان بیشتر از کشتی گیران با قوانین آشنا باشند و مربیانی که بهتر از مربیان دیگر قوانین را می‌دانند به‌موقع می‌توانند خطاهای داور را تشخیص و حق کشتی‌گیرشان را بگیرند.

خبرنگار: سهیلا چترآبگون

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز