مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد :

تسویه مطالبات سال ۹۵ کلیه مراکز خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۳:۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۳۹۸۵۲
تسویه مطالبات سال ۹۵ کلیه مراکز خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از تسویه مطالبات سال 95 کلیه مراکز خصوصی طرف قرارداد این بیمه خبر داد و اظهار کرد: مطالبات داروخانه‌ها تا پایان خرداد 96 و مراکز خصوصی طرف قرارداد تا پایان سال 95 پرداخت شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سعید فرجی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداخت از جیب بیمه‌شدگان در مراجعه به بیمارستان‌ها کاهش یافت، تصریح کرد: با راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه و حضور متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی در این کلینیک‌ها، بیمه‌شدگان با فرانشیز(خودپرداخت) کمتر خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی را دریافت می‌کنند.

وی افزود: در طرح بیمه سلامت همگانی که به عنوان پیش‌نیاز طرح تحول از آن نام می‌برند، حدود 11 میلیون نفر به‌صورت رایگان بیمه و دولت و سازمان بیمه سلامت ایران با اجرای آن هزینه افرادی که هیچ بیمه‌ای را نداشتند، متقبل شدند.

فرجی خاطرنشان کرد: با رسیدن جمعیت بیمه‌شدگان بیمه سلامت همگانی به حدود 11 میلیون نفر، ابلاغ کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سلامت و افزایش تعرفه‌ها، روند فزاینده تقاضای غیرضروری درمان از طرف بیمه‌شدگان و مراکز طرف قرارداد و تغییر صندوق برخی از بیمه‌شدگان از سایر صندوق‌ها به بیمه سلامت همگانی و ... هزینه‌های سازمان بیمه سلامت به شدت افزایش و پرداخت‌های سازمان به مراکز تشخیصی درمانی به تعویق افتاد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت ایران برای پرداخت مطالبات پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک و بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی و خصوصی تلاش بسیاری کرده است، ادامه داد: سازمان بیمه سلامت سعی بر پرداخت بدهی‌ها و مدیریت بهینه منابع داشته و تلاش کرده فاصله شکاف بین مطالبات و پرداخت‌ها را کم کند بنابراین مطالبات داروخانه‌ها تا پایان خرداد 96 و بدهی پزشکان، آزمایشگاه‌ها، مراکز پرتو پزشکی و بیمارستان‌های خصوصی تا پایان سال 95 تسویه خواهد شد. 

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه مطالبات بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی تا نیمه دی‌ماه 95 پرداخت شده است، یادآور شد: با اختصاص اوراق بهادار مطالبات بهمن‌ماه 95 نیز پرداخت خواهد شد همچنین در سطح یک که شامل درمانگاه‌های روستایی و شهری است، بخش قابل‌توجهی از مطالبات شهریورماه 96 نیز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه منابع لازم برای اجرای طرح تحول نظام سلامت به سازمان بیمه سلامت تخصیص نیافت، اظهار کرد: تقاضای غیرضروری بیمه‌شدگان و مراکز تشخیصی درمانی، تغییر صندوق بیمه‌شدگان و به‌ویژه بیمه‌شدگان صندوق ایرانیان به بیمه سلامت همگانی سبب تشدید مطالبات شد که با پیگیری مستمر مدیران سازمان در حال تأمین منابع و پرداخت مطالبات مؤسسات هستیم و از مؤسسات طرف قرارداد می‌خواهیم با جلوگیری از این تقاضاهای القایی به ما در مدیریت هزینه‌ها کمک کنند.

وی تصریح کرد: همچنین به نظر می‌رسد با اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده و استقرار پرونده الکترونیک سلامت، سازمان در پرداخت به هنگام مطالبات مؤسسات طرف قرارداد توانمند خواهد شد.

وی افزود: هیئت دولت با توجه به قانون برنامه ششم توسعه و ضرورت حرکت به سمت نظام ارجاع و پزشک خانواده، مصوب کرد بیمه‌شدگان بیمه سلامت همگانی برای دریافت خدمات باید صرفا به مراکز دولتی مراجعه کنند و البته در صورت تجویز دارو در این مراکز، داروخانه‌های خصوصی مجاز به نسخه پیچی برای آنان خواهند بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خاطرنشان کرد: در زمان اجرای طرح بیمه سلامت همگانی با توجه به تعداد جمعیت بیمه‌شده در سازمان‌های بیمه‌گر پایه که شامل سازمان بیمه سلامت، سازمان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و بیمه تعدادی از سازمان‌ها و ارگان‌ها است، پیش‌بینی می‌شد حدود 6 میلیون نفر از افراد فاقد بیمه تحت پوشش قرار گیرند که در عمل به علت نبود زیرساخت‌های فنی و مشکلات قانونی، این تعداد به حدود 11 میلیون نفر رسید و تعداد بسیاری از مردم با تغییر صندوق بیمه خود، به دریافت دفترچه بیمه سلامت روی آوردند که کارشناسان بخشی از چالش کمبود منابع این طرح بزرگ ملی را این موضوع دانسته‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز